Начало Избрани Ботас с победа в Гран при на Австралия

Ботас с победа в Гран при на Австралия

3514
0
Валтери Ботас
снимка: Мерцедес

Валтери Ботас спечели Гран при на Австралия, като поведе на старта и на практика не изпусна лидерството до финала. Успехът за Мерцедес бе двоен благодарение второто място на Люис Хамилтън. Трети завърши Макс Верстапен с Ред Бул.

Времето преди старта на първия кръг от световния шампионат на Формула 1 за 2019 г. бе чудесно с температура на въздуха 23 градуса и 43 градуса на пистата. Преди националния химн имаше минута мълчание в памет на внезапно починалия преди броени дни рейс директор на ФИА Чарли Уайтинг.


Голямата част от пилотите бяха със софт на старта

Медиум за началото на надпреварата предпочетоха Антонио Джовинаци, Данил Квят, Ланс Строл, Пиер Гасли и Джордж Ръсел – заемащи съответно от 14-а до 17-а и 19-а позиция на грида. Роберт Кубица бе с хард.

На старта Валтери Ботас успя да изпревари съотборника си Люис Хамилтън и поведе. Шарл Льоклер атакува, но Себастиан Фетел запази третата позиция. Новият пилот на Ферари излезе настрани и отиде и зад Макс Верстапен. Даниел Рикиардо загуби предното си крило при инцидент малко след потеглянето – излезе твърде настрани и стъпи върху бордюра и тревата.

Австралиецът смени носа, а малко след връщането му на пистата от Рено му казаха по радиото, че има и повреди в дясната част на колата му. При спирането в пита той сложи и гуми хард.

Ботас взе аванс от секунда и половина пред Хамилтън за три тура

По-назад в колоната Кевин Магнусен бе задминал съекипника си в Хаас Ромен Грожан и заемаше шестото място. Нико Хюлкенберг бе осми, следван от Кими Райконен, Ландо Норис, Алекс Албон, Серхио Перес.

В осмата от общо 58 обиколки от Мерцедес казаха на Ботас по радиото, че са много доволни от темпото му. Междувременно Льоклер изхвърча от пистата на първи завой, но успя да се върне. Задвижващата система Рено в Макларън-а на Карлос Сайнц пък се строши и в 10-ия тур испанецът спря с горящ автомобил.

В 12-ата обиколка Райконен влезе в бокса за ранен питстоп, сложи гуми медиум. След него и Хюлкенберг бе в пита, взе хард. Фетел също мина през пита и механиците монтираха медиум на Ферари-то му. Същото стори и Хамилтън, като и той излезе със средните по твърдост гуми.

Ботас продължаваше да води – на 14 секунди пред Верстапен

Льоклер, без питстоп, вървеше трети, а Хамилтън и Фетел бяха четвърти и пети – съответно на 33 и 34,4 сек зад финландския пилот на Мерцедес.

„Каква беше причината за толкова ранен бокс?”, попита тима си Хамилтън. От питуола на Мерцедес му отговориха, че са покрили Фетел по този начин.

В 23-ата обиколка Ботас на свой ред бе в бокса, за да сложи нови гуми – медиум. Върна се на пистата пред Льоклер и веднага записа най-бърз тур в състезанието до този момент. Верстапен бе в пита в 25-ата обиколка, взе медиум.

Льоклер последен в топ 5 беше без питстоп. Също без бокс Пиер Гасли вървеше шести. Шарл бе в пита в 28-ия тур (сложи гуми хард) и излезе пети. Редът отново бе Ботас, Хамилтън, Фетел, Верстапен, Льоклер.

В 30-ия тур Рикиардо се прибра в бокса, а в следващия Верстапен изпревари Фетел за третото място

Грожан пък отпадна и изглеждаше, че проблемът отново е неправилно поставена гума (предна лява)! В миналогодишната Гран при на Австралия и двата болида на американския тим не завършиха поради същата причина.

Гасли направи явно единствения си питстоп в 38-ата обиколка и сложи гуми софт. Френският състезател на Ред Бул се бореше за десета позиция с Данил Квят при връщането си на пистата. Малко преди това руснакът изхвърча от трасето в битката си с Ланс Строл и мина през чакъла.

В 40-ия тур Ботас водеше в състезанието на почти 22 секунди пред Хамилтън. Верстапен пък вървеше на само 1,6 сек зад Люис. Фетел бе четвърти, следван от Льоклер, Магнусен, Хюлкенберг, Райконен, Строл, Квят, Гасли.

„Защо сме толкова бавни?”, попита Фетел тима си по радиото. От Ферари не му дадоха ясен отговор. Немският пилот на Скудерията бе повече от половин минута зад Ботас и на над 10 секунди зад Верстапен.

10 обиколки преди финала Валтери Ботас продължаваше уверено да води в първия кръг от Формула 1 за 2019 г.

Преднината спрямо съотборника му вече бе 25 секунди, който пък бе на 3,4 сек пред Верстапен. Льоклер доближи Фетел, а Макс излезе от пистата и изостана от Хамилтън.

Верстапен даде най-бърза обиколка малко преди финала, но Ботас малко качи темпото си и си върна това постижение. От този сезон най-добрият тур в състезание носи 1 допълнителна точка (стига пилотът, който я е записал, да е класиран в топ 10). След това финландецът триумфално пресече финала и записа великолепен успех на старта на новия сезон. Хамилтън остана втори, а Верстапен допълни подиума. Фетел взе четвъртото място пред Льоклер, следван от Магнусен, Хюлкенберг, Райконен, Строл, Квят.

Ако сте намерили правописна грешка, моля уведомете ни като маркирате текста и натиснете Ctrl+Enter