Начало Formula 1 News Верстапен спечели полпозишъна на Интерлагос

Верстапен спечели полпозишъна на Интерлагос

4929
0
Макс Верстапен
Макс Верстапен; снимка: Ред Бул Контентпуул

Макс Верстапен бе най-бърз в квалификацията за Гран при на Бразилия и ще стартира от първа позиция в надпреварата на пистата Интерлагос. До него на първа редица ще е Себастиан Фетел (Ферари). Трети се класира Люис Хамилтън (Мерцедес).

Времето се стопли значително за началото на сесията – температурата на въздуха бе над 21 градуса, тази на пистата – 38,5. Имаше частична облачност, но условията бяха съвсем различни спрямо тези в петъчните тренировки.

Роберт Кубица пръв излезе от питлейна в Q1, последван от съотборника си в Уилямс Джордж Ръсел. Англичанинът даде първото време – 1:10.688 мин. Пилотите на тима от Гроув бяха последвани от тези на Алфа Ромео, които безпроблемно прескочиха Ръсел.

Себастиан Фетел пръв от състезателите на големите екипи бе на пистата, сложил гуми софт. Според анализа на данните от петъчните свободни тренировки Ферари бе с равно квалификационно темпо с Ред Бул. В последната свободна сесия обаче начело бе Люис Хамилтън, а състезателите на Скудерията се класираха и зад Макс Верстапен.

Първото постижение на Себастиан бе 1:08.556 мин. Льоклер остана на 0,036 сек от него

Алекс Албон изпревари и двамата пилоти на Скудерията с 1:08.503. Верстапен бе още по-бърз в първия си бърз тур, въпреки че попадна и в трафик – 1:08.242 (-0,261 сек). Хамилтън даде пето време – зад Ферари и Ред Бул, Валтери Ботас бе шести. Карлос Сайнц пък се обади по радиото, че нещо не е наред със задвижващата му система.

Люис съобщи на тима си, че гумите му са прегрели и трябва да ги охлади, а един тур не му е достатъчен за това. В дъното на таблицата – зоната на изпадащите от Q1 – бяха Нико Хюлкенберг, Ланс Строл, Ръсел, Кубица и Сайнц. От тях само Хюлкенберг успя да се измъкне, като с последния си бърз тур даде десето време.

Под чертата след няколко размествания се оказа Данил Квят с Торо Росо. От по-нататъшно участие в квалификацията отпаднаха още Строл, пилотите на Уилямс и получилия технически проблем Сайнц.

Хамилтън и Ботас се появиха първи на трасето в началото на Q2

Те, както и пилотите на Ред Бул и Фетел, бяха със софт. Льоклер обаче сложи медиум.

Времето на Люис бе 1:08.088, Ботас бе на 0,144 сек от него. Албон бе на 0,029 зад англичанина. Льоклер излезе пръв (той е с наказание за смяна на задвижваща система), но Верстапен веднага го измести от тази позиция с 1:07.503 мин.

Фетел изчака малко и последен от пилотите на големите екипи записа време. То бе трети – на 0,547 сек зад Макс. В средата на Q2 в зоната на изпадащите бяха Ландо Норис, Даниел Рикиардо, Джовинаци, Перес и Хюлкенберг.

Последните опити в Q2 започнаха малко повече от 2 минути преди карирания флаг. Ферари и Ред Бул останаха в бокса, тези на Мерцедес излязоха. Льоклер все пак реши да направи още един опит – вече със софт, но не довърши обиколката и единствен преодоля втория сегмент със средните по твърдост гуми.

Джовинаци се завъртя и предизвика показването на предупредителни жълти флагове. Това принуди всички да намалят и от последните петима състезатели в таблицата нито един не успя да подобри времето си, съответно те не продължиха в Q3.

Ромен Грожан пръв се появи на трасето в Q3, последван от Пиер Гасли и Кими Райконен. След това тръгнаха последователно Хамилтън, Ботас, Фетел, Льоклер, Верстапен и Албон. Само Кевин Магнусен остана в пита.

Първото време от борещите се за полпозишън бе на Хамилтън – 1:07.861 мин

Валтери бе на 0,013 сек от него. Фетел свали 0,230 сек от, постижението на Люис, Льоклер се нареди зад него. След това Албон записа шесто време преди Верстапен да оглави подреждането – само с 8 хилядни от секундата по-бърз от Себастиан!

В последния си опит в Q3 Верстапен преследваше собственото си време, постигнато с няколко грешки в предходния бърз тур. Холандският пилот бе по-бърз с 0,115 сек. Льоклер остана трети преди Хамилтън да го измести от тази позиция. Фетел и Ботас не постигнаха напредък, оставайки съответно втори и пети.

Ако сте намерили правописна грешка, моля уведомете ни като маркирате текста и натиснете Ctrl+Enter