Начало Formula 1 News Хамилтън пръв в Испания, пета двойна победа за Мерцедес

Хамилтън пръв в Испания, пета двойна победа за Мерцедес

2683
0
Люис Хамилтън
Люис Хамилтън; снимка: Мерцедес

Люис Хамилтън спечели Гран при на Испания. Валтери Ботас финишира втори и победата бе двойна за Мерцедес – пета поредна в пет старта от началото на сезон 2019 г. във Формула 1. Трети се класира Макс Верстапен (Ред Бул). Пилотите на Ферари Себастиан Фетел и Шарл Льоклер завършиха четвърти и пети в надпреварата на пистата Каталуния.

Нико Хюлкенберг тръгна от питлейна заради смяна на предното крило и елементи от задвижващата система. Даниел Рикиардо бе 13-и вследствие на наказанието му от надпреварата в Азербайджан. Джордж Ръсел и Антонио Джовинаци бяха със санкции 5 места назад на грида за смяна на скоростни кутии.

Температурата на въздуха бе 19 градуса преди началото на състезанието. Тази на пистата достигна 41 градуса.

Хюлкенберг, Ланс Строл, Кими Райконен, Джордж Ръсел и Роберт Кубица бяха с медиум на старта.

Хамилтън потегли прекрасно и поведе. Малко зад него Фетел атакува, Ботас за момент загуби контрол, но удържа второто място. Немският пилот на Ферари загуби още едно място от Верстапен. Шарл Льоклер се бореше с Пиер Гасли, като успя да остане пред него. Ромен Грожан, Кевин Магнусен и Данил Квят запазиха позициите си от седма до девета, а Алекс Албон излезе 10-ти.

Фетел каза по радиото на тима, че има голямо петно на предна дясна гума. То бе резултат от блокирането на колелата малко след старта.

В началото Райконен бе излязъл от трасето, което го прати в дъното на колоната. „Не виждаме някакви повреди, продължавай”, бе съобщението от тима му.

Хамилтън взе 1,8 сек аванс спрямо съотборника си в първите две обиколки (от общо 66)

Ботас започна да прави бързи обиколки в опит да намали разликата. Верстапен бе на секунда и половина зад финландеца, а Фетел – на 2 сек зад пилота на Ред Бул.

Джовинаци бе в бокса в седмия тур и сложи направо гуми хард. В челото пък Хамилтън вдигна темпото и преднината му стана 2,5 сек.

Льоклер почти се залепи за Фетел и малко след това го задмина. След това Шарл бързо избяга на над 2 секунди от съотборника си.

С още една най-бърза обиколка Хамилтън увеличи аванса си спрямо Ботас на почти 4 секунди в 15-ата обиколка. Верстапен и Льоклер бяха с подобно темпо, а Фетел изостана още повече. Себастиан настояваше по радиото за спиране в бокса. От питуола на Скудерията му казаха, че няма прозорец. „Тогава намерете. Не ме интересува дали има трафик”, бе отговорът на пилота.

В 20-ия тур Фетел най-накрая бе в бокса и сложи гуми медиум

В следващата обиколка и Верстапен направи питстоп. Той взе най-меката смес, както и съотборникът му Гасли малко след това. В челото Хамилтън вече бе на 8 секунди пред Ботас.

Следващият състезател в бокса бе Магнусен (медиум). В 26-ия тур през пита премина Льоклер, последван от Ботас и Хамилтън. Шарл взе гуми хард, докато и двамата пилоти на Мерцедес предпочетоха медиум.

След серията от спирания в бокса Хамилтън продължи да води, на малко над 8 секунди пред Ботас. Верстапен бе трети, следван от Льоклер, Фетел, Гасли, Грожан, Хюлкенберг (без бокс), Магнусен, Квят.

Фетел вдигна темпото и се доближи до Льоклер на под секунда. В 36-ия тур германецът мина през съотборника си.

В 41-ата обиколка Фетел бе за втори път в бокса

Сложи гуми медиум, излезе зад Гасли, но бързо го задмина и бе пети.

Веднага след това Верстапен премина през пита, като при връщането си на трасето бе четвърти – на 6 секунди пред Себастиан. Пилотът на Ред Бул изоставаше в този момент на 4 сек от Льоклер.

Ботас и Хамилтън един след друг сложиха софт, а малко след това – в 46-ата обиколка – Ланс Строл и Ландо Норис се удариха. Льоклер веднага бе прибран в бокса (сложи медиум), както и Квят, Магнусен, Албон, Гасли. Люис каза по радиото, че на мястото на инцидента има много чакъл, както и че излязлата кола за сигурност върви твърде бавно.

Фетел попита по радиото дали да не направи още един пит – докато сейфти карът още бе на трасето.

„Евентуално за софт? Колко позиции ще загубим?”, попита германецът.

„Остани на пистата”, бе отговорът на тима му.

Междувременно Хамилтън получи предупреждение за спирачките

„Предните доста загряват, задните остават студени”, бе съобщението от тима му.

Колата за сигурност се прибра в края на 52-ата обиколка. Гасли атакува Льоклер, който успя да се защити. Пилотът на Ред Бул след това трябваше да се защитава от Магнусен, изпреварил при рестарта съекипника си Грожан. В челото Хамилтън записваше поредни най-бързи обиколки. 11 тура преди финала англичанинът бе на 4,1 сек пред Ботас.

Грожан се озова пак в зоната за сигурност на първи завой в началото на 60-ия тур – този път след сбутване с Карлос Сайнц. Пилотът на Макларън взе осмата позиция, французинът бе изпреварен и от Квят, което го прати на десета позиция.

В последните няколко обиколки повече размествания нямаше. Хамилтън пресече финала пръв, последван от съотборника си и Верстапен.