Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Пиастри спечели Гран при на Испания, Норис втори, Льоклер отново на подиума

Пиастри спечели Гран при на Испания, Норис втори, Льоклер отново на подиума

5273
0
Оскар Пиастри
снимка: Макларън

Оскар Пиастри спечели Гран при на Испания в F1. Пилотът на Макларън потегли от полпозишън и контролираше събитията на пистата в Барселона. Втори финишира съотборникът му Ландо Норис. Последното място на подиума отиде при Шарл Льоклер с Ферари.


Времето преди старта на Гран при на Испания беше сухо и горещо. Температурата на въздуха беше 30 градуса по Целзий, а тази на пистата достигна 50. Това щеше да окаже негативно влияние върху гумите ма Пирели. Очаква се деградацията да бъде една от най-големите за целия сезон.

Всички пилоти избраха да потеглят с най-меките гуми на Пирели. Изключение направи Цунода, който заложи на средно твърди. Пилотът на Ред Бул ще стартира от бокса. Ланс Строл не участва в състезанието заради болки в китката и ръката.

Пиастри потегли отлично и запази първото място след преминаването през първия завой. Зад него Верстапен се справи с Норис и зае втората позиция. Хамилтън изпревари Ръсел, а Льоклер се справи с Антонели. Италианецът премина през зоната за сигурност, преди да се върне обратно на пистата. Стартът мина чисто и без инциденти. Льоклер изпревари Ръсел до края на първата обиколка от Гран при на Испания

Пиастри водеше колоната 5 тура след началото на Гран при на Испания. Пилотът на Макларън се откъсна на 3 сек. спрямо Верстапен. Трети се движеше Норис, следван от Хамилтън и Льоклер. Двамата пилоти на Ферари водеха битка помежду си. В топ 10 влизаха още Ръсел, Антонели, Гасли, Хаджар и Хюлкенберг. Германецът имаше контакт с Албон и беше разследван заради минаване напряко. Пилотът на Уилямс влезе в бокса за ново предно крило.

Пиастри продължи да води след първите 10 тура от Гран при на Испания. Пилотът на Макларън записа най-бързата обиколка и увеличи още малко преднината спрямо Верстапен. Трети продължаваше да се движи Норис. Льоклер изпревари Хамилтън след заповед от тима. Същевременно Хюлкенберг и Цунода влязоха в бокса. Норис се доближи до Верстапен и направи неуспешна атака.

В 13-тата обиколка Норис успешно изпревари Верстапен и зае втората позиция. Нидерландецът влезе в бокса обиколка по-късно и се върна на пистата с друг комплект меки гуми. Така Льоклер, Хамилтън, Ръсел, Антонели и Хаджар минаха с една позиция напред. Пиастри продължаваше да контролира събитията на върха. Алонсо излезе извън трасето и мина през чакъла.

Хамилтън и Льоклер влязоха в бокса няколко тура по-късно. Седемкратният световен шампион попада в сериозен трафик и попита по радиото защо е бил извикан толкова рано. Ръсел се движеше трети, но той тепърва трябваше да направи спиране. Верстапен се справи с Антонели и се върна на третото място след питстопа на Ръсел. Отпред Пиастри и Норис водеха в Гран при на Испания и отиваха към нова двойна победа.

Норис и Пиастри влязоха в бокса до началото на обиколка №24. Двамата се върнаха зад Верстапен, който поведе колоната. Льоклер и Хамилтън се върнаха на четвърто и пето място. Шести се движеше Ръсел, следван от Гасли, Антонели, Хюлкенберг и Хаджар.

Албон и Лоусън водеха оспорван двубой за позиция извън топ 10. Двамата имаха контакт, след който пилотът на Уилямс отново счупи предното крило. За капак той получи и 10-секундно наказание заради напускане на пистата и получаване на предимство. В крайна сметка Албон се оттегли от надпреварата в Испания. Отпред Пиастри и Норис започнаха да застигат Верстапен

Верстапен направи втори питстоп в 30-тата обиколка от Гран при на Испания. По всичко изглежда, че пилотът на Ред Бул залага на три спирания. Така Пиастри и Норис поведоха колоната пред Льоклер. По-назад Лоусън водеше битка с Беърман. В дъното на колоната се намираха Сайнц, Цунода, Гасли и Колапинто.

Пиастри водеше 40 тура след Гран при на Испания в F1. Втори на около 2.5 сек. се движеше Норис. Верстапен се върна на третото място, след като изпревари Льоклер, който направи втори питстоп и беше изпреварен от Хамилтън. В топ 10 се движеха още Антонели, Ръсел, Хаджар, Хюлкенберг и Лоусън.

В 48-мата обиколка Верстапен направи трето спиране в бокса и се върна на пистата с меки гуми. Обиколка по-късно Норис също направи нов питстоп и се върна пред пред нидерландеца. Пиастри също смени още веднъж гуми и запази водачеството. Четирикратният световен шампион не беше никак доволен от своя автомобил.

11 тура преди финала Андреа Кими Антонели спря в зоната за сигурност заради технически проблем. Това доведе до поява на кола за сигурност. В същото време пилотите в челото направиха допълнително спиране за гуми. Пиастри и Норис се върнаха на пистата с меки гуми, докато Верстапен получи твърди гуми и беше единственият в топ 10 с хард.

Състезанието беше рестартирано в началото на обиколка №61. Пиастри и Норис запазиха позициите си. Льоклер атакува и изпревари Верстапен. Нидерладнецът беше атакуван от Ръсел и мина през зоната за сигурност. Двамата имаха контакт на влизане за първи завой. Хюлкенберг се справи с Хаджар и зае седмото място. Верстапен и Ръсел отново имаха контакт, който ядоса нидерландеца. Хюлкенберг атакува и изпревари успешно Хамилтън.

Пиастри в крайна сметка спечели Гран при на Испания. Пилотът на Макларън записа пета победа от началото на сезона. Втори и трети финишираха Норис и Льоклер. Четвърти се класира Ръсел, следван от Хюлкенберг и Хамилтън. Местата до топ 10 бяха заети от Хаджар, Гасли, Алонсо и Верстапен. Четирикратният световен шампион получи 10-секундно наказание заради контакта с Ръсел.