Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Хамилтън пръв в прекъсвана на два пъти последна тренировка

Хамилтън пръв в прекъсвана на два пъти последна тренировка

1737
0
Люис Хамилтън
Люис Хамилтън; снимка: Майкъл Потс

Люис Хамилтън бе най-бърз в последната свободна тренировка преди квалификацията за Гран при на Испания. Сесията бе прекъсвана два пъти заради инциденти, което намали времето за подготовка. Шарл Льоклер (Ферари) бе с второ време. Валтери Ботас с втория Мерцедес зае третата позиция пред Себастиан Фетел.

Малко преди тренировката стана ясно, че Мерцедес са върнали по-старата спецификация на огледалата си за задно виждане. Според информация на auto motor und sport от отбора са отрекли да има проблем с легалността на елементите. Решението било на инженерите.

В Макларън Карлос Сайнц бе със стария капак на двигателя, съотборникът му Ландо Норис бе с новия вариант.

В началото на сесията температурата на въздуха бе 21 градуса, а тази на трасето – 29

Норис пръв излезе на пистата след светването на зеления семафор. Последваха го съекипникът му, пилотите на Торо Росо, Алфа Ромео, Хаас. Всички правеха по една опознавателна обиколка и се прибираха в бокс.

В 6-ата минута от тренировката Шарл Льоклер и Себастиан Фетел излязоха на Каталуния с гуми софт. По това време Люис Хамилтън се появи в бокса на тима си Мерцедес, а Роберт Кубица записа първото постижение за тур – 1:26.868 мин.

В първите серии на пилотите на Ферари Фетел бе по-бърз с 0,409 сек (1:18.925 мин) от съотборника си. Льоклер свали 0,548 сек от това време, след което германецът вдигна още малко скоростта и зае първото място с 1:18.255 (-0,122 сек).

Нико Хюлкенберг (с медиум) заемаше третото място на над секунда и половина зад Фетел. Льоклер направи още един бърз тур, в който записа най-добри първи и втори сектор, но на финала бе на 0,066 сек от съекипника си. Веднага след това Фетел подобри времето в първата секция от трасето и след това се завъртя, но успя да се прибере в бокса.

Почти 20 минути след началото на тренировката Хамилтън излезе на пистата

Петкратният световен шампион бе със средните по твърдост гуми, предоставени от Пирели за уикенда в Испания. Съотборникът му го последва (със същия тип гуми), но се завъртя в пети завой в загряващата си обиколка. „По дяволите, заседнах”, бе съобщението на Валтери Ботас по радиото. Рейс контролът спря сесията, докато маршалите преместят Мерцедес-а. Прекъсването принудително сложи край на бързия тур на Хамилтън.

Тренировката бе подновена след 5-минутна пауза. С първата си бърза обиколка Хамилтън зае трета позиция, на 0,116 сек от резултата на Фетел. Кими Райконен бе четвърти, на почти секунда. Макс Верстапен измести финландеца, като с медиум той бе на 0,541 сек от времето на Себастиан със софт. Със следващия си тур Люис измести съперниците от Ферари, при това със сериозна разлика. Времето му бе с 0,6 сек по-добро от най-силното постижение на Фетел.

Алекс Албон излезе четвърти четвърт час преди карирания флаг, когато и Ботас успя да се върне на трасето. Финландският пилот на Мерцедес бе с меките гуми, същите сложи и съотборникът му. Пилотите на Ферари също излязоха за още една серия.

1:17.291 бе времето на Ботас, с което той излезе начело преди Льоклер да свали 0,192 сек от това постижение

Хамилтън записа най-силен среден и финален сектор, което означаваше над половин секунда по-бърз тур от този на Шарл – 1:16.568 сек. Фетел бе трети, на 0,604 сек. След това Ботас го измести от тази позиция.

Тренировката приключи 5 минути по-рано от предвиденото. Рейс контролът я прекрати заради удар на Джордж Ръсел в предпазните бариери. Пилотът на Уилямс излетя от пистата в четвърти завой.