Люис Хамилтън завърши първи в последната тренировка за Гран при на Испания с време 1:17.222, което постигна на най-меките гуми. Втори бе Валтери Ботас (Мерцедес) на 0.151 зад съотборника си. Трети завърши Макс Верстапен (Ред Бул).
Температурата на въздуха по време на сесията бе 31-32 градуса, а тази на пистата 45-47.
Almost time for final practice in Barcelona
It’s already warm, but it’s going to get even warmer!#SpanishGP ?? #F1 pic.twitter.com/6BUhaioY4L
— Formula 1 (@F1) August 15, 2020
Първи на пистата излязоха двамата пилоти на Хаас с гуми медиум и Сайнц с хард. Голяма част от пилотите се оплакаха от нивото на сцепление с най-твърдите гуми по време на тренировките вчера.
It’s been a slow start to FP3, with most of the teams biding their time before going out on track
Grosjean is one of the drivers who has ventured out#SpanishGP ?? #F1 pic.twitter.com/VRVwv9Oyo2
— Formula 1 (@F1) August 15, 2020
10 минути след началото на сесията, Ландо Норис излезе с гуми медиум и пръв записа време от 1:19.620. Той каза по радиото, че е доволен от баланса на колата. Британецът е отбелязаал точки във всяко едно от състезанията този сезон, но очаква това състезание да бъде по-трудно Макларън. Съотборникът му, Карлос Сайнц, ще използва ново шаси в това състезание заради проблеми с охлаждането.
Can someone tell @LandoNorris that it’s 30° here? ☀️??#SpanishGP ?? pic.twitter.com/mofEHN0yTU
— McLaren (@McLarenF1) August 15, 2020
New ICE, turbo, MGU-H and MGU-K for Sainz ahead of FP3. After the cooling issues continued yesterday following a change of multiple parts, including chassis, it was the only thing left to change in a bid to find a cure… #F1
— Lawrence Barretto (@lawrobarretto) August 15, 2020
Малко след Ландо излязоха и двамата пилоти на Алфа Ромео, които сложиха най-меките гуми. Кими Райконен излезе начело с 1:19.521.
Около 20 минути след началото на сесията на пистата се появиха голяма част от останалите пилоти като предпочитаният комплект бе медиум. Единствени в бокса към момента останаха Алекс Албон и Макс Верстапен.
Първи бързи обиколки направиха пилотите на Мерцедес. Те използваха най-меките гуми и излязоха на първо и второ място като начело бе Валтери Ботас с 1:17.971. Съотборникът му остана на 0.353 зад финландеца, но допусна грешка по време на обиколката си.
Шарл Льоклер бе трети по това време с 1:18.950 с гуми медиум, а зад него бе пилота на Алфа Таури, Пиер Гасли.
Малко повече от 30 минути след началото на тренировката, Макс направи първата си бърза обиколка за сесията. Тя бе с 5 десети по-бавна от тази на Валтери.
Half an hour to go in FP3 and both Bulls are out on track ? #SpanishGP ?? pic.twitter.com/yGOBvRB7OU
— Aston Martin Red Bull Racing (@redbullracing) August 15, 2020
По същото време Данил Квят съобщи по радиото, че е износил най-меките гуми след само 6 обиколки с тях.
Макс Верстапен направи втора бърза обиколка със същия комплект и се приближи на само 0.189 зад Ботас, оставайки трети. Пилотът на Ред Бул бе най-бърз в последния сектор към момента.
Сайнц се изкачи до втора позиция като направи обиколката за 1:18.046. Съотборникът му остана пети към момента след като направи грешка в последния сектор.
Валтери Ботас подобри своето време и увеличи преднината си с още 6 десети.
#DidYouKnow ? Turn 5 = a unique challenge! ? The camber of the road drops away at the apex, so drivers tackle this corner differently in Quali & the Race!
▪️ Quali: Tighter line for a shorter distance, but risks lock-up
▪️ Race: Wider line to avoid unloading front-right tyre pic.twitter.com/MlmDIOoHWu— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) August 15, 2020
Николас Латифи се оплака по радиото, че Верстапен му е попречил по време на бърза обиколка.
„He complains about people blocking him all the time… he’s not any better“ ?
Latifi vents his frustration after Verstappen appears to slow him down #SpanishGP ?? #F1 pic.twitter.com/m4FV4j7s2T
— Formula 1 (@F1) August 15, 2020
Междувременно Люис Хамилтън излезе начело с 1:17.222. Съотборникът му бе инструктиран по радиото да използва сенчестите места на пистата, където температурата е значително по-ниска.
Сесията бе спряна 2 минути преди края, след като Естебан Окон се опита да избегне удар с бавно движещия се Кевин Магнусен, но вместо това се удари в бариерата с висока скорост. С това и приключи последната тренировка в Испания преди квалификацията по-късно днес.
RED FLAG ?
The session ends under a red flag after Esteban Ocon hits the wall
He appeared to swerve to avoid going into the back of Kevin Magnussen#SpanishGP ?? #F1 pic.twitter.com/Y0WyAEe7Cx
— Formula 1 (@F1) August 15, 2020
CLASSIFICATION: FP3
Session ends under a red flag after Ocon's collision with the wall ?
Hamilton edges out Bottas to top the pile ⏱️#SpanishGP ?? #F1 pic.twitter.com/yjBqmf0CCo
— Formula 1 (@F1) August 15, 2020