Начало Избрани Гран при на Маями става нощно състезание?

Гран при на Маями става нощно състезание?

837
0
Гран при на Маями, Маями, Пирели
снимка: Алфа Ромео

Гран при на Маями може да стане нощно състезание. Според местните промоутъри има немалка вероятност събитието на пистата покрай Хард Рок Стейдиъм вече да се провежда на изкуствено осветление.

Тазгодишното издание на Гран при на Маями се проведе в 15:30 часа местно време (22:30 българско) при доста горещи условия. Високата влажност на въздуха беше едно от сериозните предизвикателства, с които да се сблъскат пилотите и отборите. Въпреки високите температури всички състезатели завършиха надпреварата в Маями.

Плановете на организаторите са свързани с това надпреварата в Маями да се провежда на изкуствено осветление. Подобно на стартовете в Близкия изток и Сингапур, една нощна надпревара в Маями би била по-приятна за пилотите заради по-ниските температури.

По-късно тази година F1 ще посети Лас Вегас. Състезанието на новата улична писта ще се проведе в събота. Надпреварата трябва да се проведе в 22 часа местно време (08:00 часа българско).

Една потенциална нощна Гран при на Маями би била много неудобна за европейските зрители. Причината за това е факта, че тя ще се проведе в малките часове на деня. От друга страна организаторите в Маями смятат, че потенциалната загуба на телевизионна аудитория в Европа е компенсирана от по-големия интерес в САЩ и от по-хладните и свежи нощни условия.

„Имахме някои дискусии по този въпрос“, сподели управляващият директор на Гран при на Маями Том Гарфинкел.

„По това време на годината времето е малко непредсказуемо. Сега беше доста приятно тъй като вятърът помага много. Миналата година обаче беше необичайно горещо.“

„Има много фактори, които влияят на това – F1, телевизията и всичко останало“, продължи Гарфинкел. „Трябва да преценим всички тези неща. Честно казано със сигурност сме отворени за това. Не сме в състояние да вземем решение точно сега. В момента си задаваме въпроса: „Как би изглеждало едно нощно състезание в Маями?“

Един от големите проблеми през този уикенд беше много хлъзгавата писта. Причината за това бе решението на организаторите да преасфалтират напълно временното трасе в Маями Гардънс

Миналата година голяма част от състезателите се оплакахa от лошото състояние на пистата в Маями. Затова сега не бе направена така наречената „водна струя“ на новата настилка, която би премахнала хлъзгавия слой битум и масло, които се съдържат в новия слой асфалт. Очаква се това да я направи по-добра и по-издръжлива в дългосрочен план.

„Асфалтът ще има по-голяма дълготрайност ако не се извършва водно бластиране. Този климат – със слънцето, влажността и някои други неща – ще се отрази на пистата. Все пак вярвам, че с напредване на времето тя да става все по-добра“, обясни управляващият директор на Гран при на Маями.

„Мисля, че нещата се подобриха доста през уикенда“, заяви победителят в състезанието Макс Верстапен. „Това е улична писта. Не можете да очаквате, че ще бъде супер гладка. Честно казано беше много по-забавно да се кара в сравнение с миналата година. Според мен сега асфалтът е много по-добър“, добави пилотът на Ред Бул.

Гарфинкел заяви, че другите промени по трасето в Маями са били добре приети от пилотите. „Миналата година пистата беше малко неравна на някои места. Сега получихме отзиви от пилотите, че е много по-гладка.“

„Говорихме с всички пилоти, шефове на отбори, както и с ФИА и F1. Всички имаха различни мнения за завои 15/16 и какво можем още да направим. Изводът беше, че F1 и ФИА трябва да се опитат да смекчат малко върховете на завоите и да свалят малко бордюрите. Отзивите, които получихме, са, че [състезателите] харесват трасето много повече.“

„Тази година сме променили радиусите на някои завои. Първоначално те бяха беше доста тежки заради безопасността и заради това, че трябваше да се работи усилено, за да се забавят колите, преди да минат през тях.“

Маями не приема състезания от поддържащите серии F2 и F3. Освен F1, трасето бе използвано от Порше Карера Къп Северна Америка. По този начин трасето бе по-мръсно и нямаше достатъчно отложена гума, заради което сцеплението не бе никак добро

„Смятам, че състезанията ще са по-добри ако има повече отложена гума извън състезателната линия. Обмисляме да имаме повече поддържащи състезания в бъдеще. Това ще доведе до повече забавление, повече състезания за феновете. Може би в крайна сметка има смисъл да направим нещо подобно“, завърши Том Гарфинкел.

 

Вижте тази публикация в Instagram.

 

Публикация, споделена от F1 Miami Grand Prix (@f1mia)