Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Хамилтън начело във втората тренировка в САЩ – пред Льоклер и Верстапен

Хамилтън начело във втората тренировка в САЩ – пред Льоклер и Верстапен

2763
0
Гран при на САЩ, Остин, COTA, Circuit of the Americas
снимка: Пирели

Люис Хамилтън записа най-доброто време във втората свободна тренировка преди Гран при на САЩ. Пилотът на Мерцедес изпревари Шарл Льоклер (Ферари) и Макс Верстапен (Ред Бул).

Времето не се стопли много за втората петъчна сесия на пистата Circuit of the Americas (COTA). Температурата на въздуха достигна 15 градуса, а тази на пистата – 24-25.

Пилотите на Уилямс и Алекс Албон първи излязоха на пистата. След първите бързи обиколки Карлос Сайнц оглави класирането с 1:36.944 мин. Албон бе само на 5 хилядни от секундата от него. Пилотът на Макларън бе с гуми хард, този на Ред Бул – с експерименталната смес, която от Пирели предоставиха на екипите за тренировките на COTA.

Валтери Ботас и Шарл Льоклер излязоха на трасето още в първите минути на тренировката

И двамата започнаха работа с медиум. Финландският пилот на Мерцедес бе най-бърз от всички – 1:35.108 мин.

Веднага след това Льоклер подобри това постижение с 0,366 сек, а Ромен Грожан катастрофира и предизвика спиране на сесията. Той загуби контрол върху своя Хаас в първи сектор (между пети и шести завои) и се блъсна в предпазна стена, при което пострадаха сериозно предното крило и окачването. Французинът каза по радиото, че той е добре, но колата му не е.

На маршалите им отне по-малко от 5 минути да прибера автомобила на Грожан. Пилотът бе откаран в медицинския център за задължителните след подобен удар прегледи.

Верстапен излезе втори в подреждането след подновяването на тренировката

Пилотът на Ред Бул бе на 0,280 сек зад Льоклер. Себастиан Фетел (след серия с гуми хард) бе едва осми, а Люис Хамилтън излезе чак 20 минути след началото на сесията. Още с първия си бърз тур англичанинът записа трето време (+0,669 сек, хард).

Антонио Джовинаци бе следващият пилот, който се завъртя на пистата. Италианецът изхвърча на шести завой и колата му буквално прелетя през трасето. След това обаче пилотът на Алфа Ромео успя да се върне на трасето и продължи.

Междувременно Хамилтън вече бе излязъл втори, само на 0,158 сек зад Льоклер. Верстапен, който бе с медиум, се обади, че гумите му са се износили. Почти в средата на сесията Ботас сложи софт, същото стори и Фетел. Валтери изпревари Льоклер, но Себастиан бе дори още по-бърз. Немският пилот на Ферари записа 1:33.890 мин – повече от половин секунда по-добро постижение от това на съотборника му. Ботас бе на 0,187 сек от него.

Льоклер веднага отговори на вдигнатото темпо

Бързият му тур бе забележителен – 1:33.533 мин (със софт, -0,357 сек от времето на Фетел). След това Хамилтън вече бе пръв с 1:33.232 мин (-0,301 сек).

След няколко квалификационни симулации Хамилтън продължи да е начело, следван от Льоклер, Верстапен, Фетел. Половин час преди финала на тренировката Себастиан сложи софт и отново излезе на пистата. Същото сториха съотборникът му и Хамилтън. Последните 30 минути бяха за по-дълги серии от обиколки.

„Става по-студено“, съобщи Люис по радиото.

Температурата на въздуха бе 16 градуса, на трасето – 25. Англичанинът получи и предупреждение да спазва ограниченията в 19-ти завой. Голяма част от пилотите имаха поне по един заличен тур заради излизане от посочените от рейс контрола лимити в тази крива.

Джордж Ръсел пък каза на Уилямс, че е чул странен звук от скоростната кутия при потегляне.

15 минути преди карирания флаг всички пилоти бяха на трасето, освен катастрофиралия по-рано Грожан. Фетел (с хард) се завъртя в последния сектор. Успя да се върне в посоката на движение и продължи. Ботас пък не бе доволен от автомобила си: „Предницата не е добре. Виждам грейнинг или нещо подобно на предна лява гума.“ В края на тренировката той сложи софт.

До края на втората петъчна тренировка размествания в челото не настъпиха. Хамилтън бе най-бърз, следван от Льоклер, Верстапен, Фетел, Ботас. Топ 10 допълниха Албон, Пиер Гасли, Карлос Сайнц, Ланс Строл и Антонио Джовинаци.