Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Хамилтън със седма титла след победа в Гран при на Турция

Хамилтън със седма титла след победа в Гран при на Турция

5227
0
Хамилтън
Люис Хамилтън, снимка Мерцедес
Люис Хамилтън спечели четвърта поредна победа в Гран при на Турция във F1. Благодарение на този успех пилотът на Мерцедес гарантира своята седма световна титла, с която изравнява рекорда на Михаел Шумахер. Също така това е победа номер 94 за британския състезател. Втори на повече от 30 секунди завърши Серхио Перес, а трети бе Себастиан Фетел.

Температурата на въздуха бе 12 градуса, а тази на пистата- 15. Вероятността за дъжд бе 60%, а трасето бе мокро заради преваляне по-рано през деня.

Още преди самията старт на състезанието стана ясно, че Пиер Гасли ще стартира от дъното на колоната заради смяна на задвижващата система.

В същото време Антонио Джовинаци и Джордж Ръсел допуснаха грешки на мокрото трасе и катастрофираха още преди старта на състезанието.

Малко по-късно стана ясно, че двете коли на Уилямс ще стартират състезанието от бокса.

Все пак механиците на Алфа Ромео успяха да поправят колата на Джовинаци навреме за началото на надпреварата.


Очаквано всички състезатели решиха да започнат Гран при на Турция с гуми за напълно мокър асфалт, с изключение на пилотите на Уилямс, които бяха с интермедии.

На старта най-добре потегли стартиралия от полпозишън Ланс Строл, следван от Перес и Хамилтън. Макс Верстапен и Алекс Албон тръгнаха много лошо и загубиха позиции в класирането, а Естебан Окон и Валтери Ботас се завъртяха. Страхотно потегляне направи и Фетел, който се озова на трета позиция след първата обиколка. Всички пилоти имаха затруднения да бъдат в очертания на пистата.


В челото Строл отвори разлика от 5 секунди пред Перес, а Фетел и Верстапен бяха в битка за последното място на подиума. Ланс записа и най-бързата обиколка за 1:55.125.

5 обиколки след началото на състезанието начело продължи да бъде Ланс Строл, следван от Перес, Фетел, Верстапен и Албон. В дъното на колоната бяха Грожан, Ръсел, Окон и Латифи, а Перес завъртя най-бързия тур и намали изоставането си от Строл. Първият пилот който мина през бокса и сложи гуми интермедия бе Шарл Льоклер.


Обиколка по-късно Ботас, Хамилтън и Фетел също смениха гуми, а Льоклер ставаше все по-бърз.

В края на деветия тур Строл също влезе в пита за интермедия, а Верстапен записа най-бързата обиколка. Другия пилот на Рейсинг Пойнт Серхио Перес смени гуми обиколка по-късно.

Малко след това Верстапен също сложи интермедии и излезе пред Фетел и Хамилтън, който бе с най-добрата обиколка- 1:45.872. Пилотът на Алфа Ромео Антонио Джовинаци отпадна заради технически проблем и спря своя болид на пистата, което доведе до виртуална кола за сигурност.

След рестарта на надпреварата лидер продължи да е Строл, следван от Перес и Верстапен. Зад тях борба за четвъртата позиция водиха Фетел, Хамилтън и Албон. Световният шампион допусна грешка и бе изпреварен от Албон, който мина и пред Фетел в следващия тур. Макс Верстапен успя да настигне Перес , а Шарл Льоклер бе най-бърз и записа 1:42.570. В опит да изпревари Серхио Макс се завъртя на трасето и влезе в бокса за втори път.

В дъното на колоната се завъртя Валтери Ботас, а Албон скъси изоставането си от Перес до по-малко от секунда.

След изминати 25 обиколки от старта на надпреварата в челото продължи да бъде Строл, следван от Перес и Албон, които се бориха за втората позиция. Постепенно трасето започна да изсъхва, но все още не бе подходящо да се сложат  гуми за сух асфалт. В същото време Вестапен бе разследван от стюардите заради пресичане на бялата линия на изхода от пита.

След препополовяването на състезанието в Турция състезатели се оплакваха от прегряване на гумите интермедия., а пилотите на Рейсинг Пойнт продължаваха да са начело.

В следващата обиколка рейс контролът позволи използването на системата DRS, а Албон бе застигнат от Фетел и Хамилтън. Съотборникът на Фетел в тима на Ферари Шарл Льоклер спря за втори път в бокса за нов комплект интермедии.

Няколко тура след това Албон се завъртя и загуби позиция от Хамилтън, а Фетел загуби време при второто си преминаване през бокса. В челото Перес настигна Строл на около секунда.

Проблеми в бокса имаше Кевин Магнусен. Датчанинът смени своите гуми, но спря своя болид на изхода от питлейна. В същото време Строл смени своите гуми, а Хамилтън изпревари Перес и пое лидерството.

40 обиколки след старта Строл загуби скорост и бе изпреварен от пилотите на Ферари и Алекс Албон.

В следващия тур Льоклер мина пред своя съотборник, а Хамилтън отвори разлика пред Перес, Ботас се завъртя за пореден път. В дъното на колоната се удариха Грожан и Латифи, който отпадна.

15 тура преди финала Хамилтън затвори с обиколка своя съотборник, а Льоклер мина пред Верстапен за третото място.

10 тура преди финала Хамилтън продължи да бъде начело, а Льоклер започна да настига Перес. В дъното на топ 10 Рикиардо се завъртя докато бе в битка с Ландо Норис.

Льоклер допусна грешка малко след това, Райконен и Верстапен се завъртяха, а Ромен Грожан също приключи участието си в надпреватата.

До края на надпреварата в Турция Хамилтън увеличи преднината си пред Перес на 25 секунди, а Строл допусна грешка и бе изпреварен от Ландо Норис. В крайна сметка Люис спечели 94-та победа и седма световна титла, следван от Перес и Фетел, който в последния тур мина пред Шарл.. След тях финишираха Льоклер, Сайнц, Верстапен и Албон. Последните точки бяха за Норис, който завъртя и най-бързия тур, а зад него бяха Строл и Рикиардо.

 

Ако сте намерили правописна грешка, моля уведомете ни като маркирате текста и натиснете Ctrl+Enter.