Грешка в настройките на W13 е причинила ранното отпадане на Хамилтън в квалификацията по улиците на Джеда. Според Мерцедес, източникът на проблемите на британският състезател в квалификацията за Гран при на Саудитска Арабия са свързани с това, че настройките на болида W13 са били сгрешени.
Хамилтън претърпя ужасна квалификация в Джеда. Това бе най-лошата сесия за него от близо пет години насам. Седемкратният световен шампион във Формула 1 отпадна още в Q1, което не бе случвало от уикенда за Гран при на Бразилия през 2017 г.
Веднага след отпадането си в събота вечерта, Хамилтън се извини на своя екип. Въпреки всичко инженерният директор на Мерцедес Андрю Шовлин призна, че неуспешният опит на екипа да разшири границите на настройките на колата е основната причина за слабия резултат на британеца.
„Все още не разбираме автомобила толкова добре, колкото в края на годината. До момента имахме само две състезания с него“, каза Шовлин.
„Винаги изследваме настройките с Люис. Опитваме се да намерим посока, която да му донесе добри резултати. Успяхме да намерихме доста добра линия, която той успя да изпробва в третата тренировка. По време на квалификационната сесия продължихме да работим по този въпрос, но в крайна сметка се оказа, че сме отишли прекалено далеч. Люис на практика нямаше никакво задното сцепление от самия старт на квалификацията.“
Шовлин подчерта ефекта от това, че пилотите се борят с по-ниско сцепление на писти като Джеда, които не оставят място за грешки.
„Джеда е улична писта и е изключително бърза. Стените са разположени много близо до болида. Затова ти трябва много увереност в поведението на колата. Ако задното сцепление липсва, тогава решителността на пилота е доста по-малка. В крайна сметка отидохме твърде далеч, но това беше полезно упражнение, от което ще си вземем поука“, добави инженерът на Мерцедес.
Сериозните проблеми с подскачането на болида W13 не позволяват на екипа на Мерцедес да разкрие реалното си темпо. Андрю Шовлин предупреди, че слабото представяне може да се окаже норма за отбора, докато не бъдат решени всички затруднения.
„По принцип проблемът в момента е, че автомобилът не е достатъчно бърз. Ако не го усъвършенстваме, ще бъдем изложени на риск в тези сесии. „Трябва да направим по-бърз и стабилен възможно най-скоро“, завърши британецът.
It’s debrief time… 👀😁 pic.twitter.com/dVX8bZFtUh
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) March 30, 2022