Начало Formula E News Гюнтер грабна победата в еПри на Токио

Гюнтер грабна победата в еПри на Токио

345
0
Максимилиан Гюнтер
Максимилиан Гюнтер, снимка Формула Е

Максимилиан Гюнтер спечели еПри на Токио. Пилотът на Мазерати MSG записа първи успех през новата кампания във Формула Е. Втори финишира Оливър Роуланд с Нисан. Последното място на подиума зае действащият световен шампион Джейк Денис от тима на Андрети.

Токио беше домакин на петия кръг за сезон 2023-24 във Формула Е. Състезанието се проведе на нова улична писта с дължина 2.584 км и разположена покрай Tokio Exhibition Centre. Това беше първият случай, в който Формула Е се състезава в Япония

В малките часове на днешния ден се проведе квалификацията за надпреварата в Токио. Най-добрата обиколка направи Роуланд. Пилотът на Нисан добави още 3 точки към своя актив и се надяваше да спечели домашното състезание за своя отбор. До него на първа редица застана Гюнтер. Зад тях се наредиха Мортрара, Сете Камара, Денис и Верлайн.

Роуланд имаше най-добра стартова реакция и поведе след началото на еПри на Токио. Зад британеца се движеха Мортара, Гюнтер, Денис, Верлайн, Фрайнс, Сете Камара, Да Коща, Еванс и Мюлер. Стартът беше чист и нямаше инциденти до края на обиколка №1.

Роуланд запази водачеството 5 тура след началото на състезанието в Токио. Зад британеца бяха Мортара, Гюнтер, Денис, Верлайн и Фрайнс. Да Коща мина пред Сете Камара и зае седмото място. Като цяло изпреварванията на техничното трасе в Токио не бяха толкова много.

В шестата обиколка на пистата бяха развети жълти флагове заради Джейкс Хюз. Състезателят на Макларън се удари в мантинелите на завой 15, но продължи участието си в надпреварата. Пред него беше неговият съотборник и победител в Сао Пауло Сам Бърд. Отпред Роуланд водеше, следван от Мортара и Гюнтер.

В следващите обиколки пилотите използваха своите атакуващи режими. Роуланд продължи да води пред Мортара и Гюнтер. Да Коща изпревари Денис и зае четвъртото място. По-назад имаше инцидент с участието на Мич Еванс (Ягуар Рейсинг) и Робин Фрайнс (Енвижън Рейсинг), в резултат на който на трасето излезе кола за сигурност. От надпреварата отпаднаха още Ник де Врис (Махиндра Рейсинг) и Лукас ди Граси (Abt Cupra).

Роуланд запази водачеството след рестарта на състезанието в Токио. Британецът обаче беше изпреварен от Гюнтер в обиколка №25. По този начин германецът поведе и опита да се откъсне напред, за да може спокойно за използва втория си атакуващ режим. В топ 5 влизаха още Да Коща и Денис

До края на еПри на Токио не настъпиха промени в челото. По този начин Гюнтер спечели надпреварата и записа още един успех за Мазерати. Втори и трети финишираха Роуланд и Денис. Световният шампион се възползва от хаоса в последната обиколка и отмъкна последната позиция на подиума.

Четвърти и пети в Токио завършиха заводските пилоти на Порше Антонио Феликс да Коща и Паскал Верлайн. Шести остана Едоардо Мортата. Пилотът на Махиндра обаче беше дисквалифициран заради прекомерно използване на електроенергия. Така Норман Нато (Андрети) зае шестото място, следван от Нико Мюлер (Abt Cupra), Ник Касиди (Ягуар Рейсинг) и Робин Фрайнс (Енвижън Рейсинг). Място в зоната на точките намери и Серхио Сете Камара (ERT).

Верлайн запазва първото място във временното класиране при пилотите. Втори е Касиди, следван от Роуланд, Денис и Гюнтер. При производителите Ягуар води пред Порше, Нисан и Стелантис.