Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Хюлкенберг ще прецени колко му харесва WEC след 24 часа на Льо...

Хюлкенберг ще прецени колко му харесва WEC след 24 часа на Льо Ман

41
0

Нико Хюлкенберг се въздържа от оценки как се чувства след първото си участие в надпревара за издръжливост в WEC (World Endurance Championship).

Пилотът на Форс Индия във Формула 1 бе част от тима на Порше във втория кръг от първенството, който бе на пистата Спа-Франкоршамп в Белгия. Той кара заедно с Ник Танди и Ърл Бамбър. Танди се сблъска с Порше GT и след това се наложи наваксване на изоставането, причинено от удара. В крайна сметка екипажът завършиха шести в надпреварата, спечелена от Ауди (втори успех за сезона за Беноа Трелюе, Марсел Феслер и Андре Лотерер).

„Честно казано, ще карам и в (24 часа на) Льо Ман и едва след това ще преценя колко ми харесва. Дали имам бъдеще в този шампионат или в F1… Смятам опциите си за напълно открити, а и все още сме на много ранен етап от сезона”, заяви Нико пред журналиста Адам Купър.

Хюлкенберг бе доволен от протичането на надпреварата и постиженията си в автомобила: „Ясно е, че загубихме доста време в началото. Но в крайна сметка нали затова сме там, да трупаме опит. Решихме да не сменяме гуми, тъй като бяхме страшно назад. Останах със същия комплект, с който карах. Получи се добре, въпреки че накрая гумите бяха малко поизхабени. Льо Ман е различно трасе, но имаме да свършим малко работа преди състезанието там.”

За немския пилот това бе първи досег с такъв формат на автомобилно състезание или както той самият се изрази – „всичко бе премиера през миналия уикенд”.

„Смятам, че нещата протекоха добре, като се има предвид станалото, макар че се надявахме на друг краен резултат. Целта ни обаче не бе толкова силно класиране, колкото придобиване на опит. Трафикът не бе толкова зле, колкото смятах, че ще е”, допълни той.

Пилотът вече превключи към обичайната си работа и предстоящата Гран при на Испания, която е първи кръг в Европа за тазгодишното първенство на Формула 1. Той смята надпреварата на Каталуния за една от най-добрите в календара.

„Всички познаваме прекрасно пистата в Барселона”, посочи Хюлкенберг. „Трябва да обмислиш подхода си към обиколката, защото е важно да пазиш гумите си. Ако ги пренатовариш в първия сектор, плащаш цената в последната част. Ключът е да намериш баланс. Първите два сектора са бързи, третият е по-техничен и се преминава с по-ниска скорост. Като цяло има чудесен микс от завои, което прави трасето много интересно. Изпреварванията винаги са били трудни там”, обясни още пилотът на Форс Индия.