Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Хаас: Агрегатът на Мерцедес уби всичко, което означава Формула 1

Хаас: Агрегатът на Мерцедес уби всичко, което означава Формула 1

10221
0
Джийн Хаас
Джийн Хаас; снимка: Хаас

Доминацията на Мерцедес убива всичко, което означава Формула 1, смята Джийн Хаас. Американският бизнесмен със сериозни интереси в автомобилния спорт влезе във Формула 1 през 2016 г. Тимът му работи в сътрудничество с Ферари, което продължава до ден-днешен. В Маранело тази година обособиха специален хъб, в който да се трудят хора на Хаас. Той самият сподели в интервю за Racer, че развитието на екипа му е вървяло много добре до 2019 г.

„Дотогава имахме сериозна мощност, болидите бяха конкурентоспосбни. След това трябваше да се намалява скоростта, за да се пести гориво. За 2019-та и мощността ни намаля значително в сравнение с тази на автомобилите на Ферари, което ни навреди. Вървяхме чудесно в квалификации, но не и в състезания. За 2020-та и Ферари бе с намалени конски сили. Беше очевидно, че всички болиди с тяхната задвижваща система страдат от този дефицит в сравнение с Мерцедес, Хонда и Рено. Нашата лодчица е привързана към кораба Ферари и ако той се движи бавно, ние ме дори още по-бавни и не можем нищо да направим по този въпрос.“

„Вярваме, че Ферари може да поправи проблема. Не само Ферари обаче има такива грижи, Хонда и Рено също – всички изостават от агрегата на Мерцедес. Те създадоха задвижваща система с екстремно добро представяне, ефективност и издръжливост и нито един друг екип дори не ги доближава. За мен това уби всичко, което означава Формула 1“, заяви Хаас

„Поздравления, че успяват да доминират по такъв начин. Кой обаче иска да отиде на състезание, знаейки кой ще спечели всеки проклет старт? Това е просто скучно.“

През последните години Джийн Хаас намали преките вложения в тима, всякакви инвестиции бяха замразени. През 2020 г. дълго време не бе ясно дали няма да се оттегли от F1. Решението за ограничение на бюджетите спомогна за оставането му.

„През 2018-2019 г. мисля, че харчехме между 20 и 40 милиона долара за подобрения. А всеки път, когато разговарях с пилотите, ми казваха: „Ами това с нищо не помогна!“ Защо тогава да даваме тези пари? Елиминирахме този разход доста бързо.“

„Аз обаче съм оптимист за бъдещето. Знам, че предстоящият сезон ще е труден, защото колата ни практически е същата като миналогодишната. Задвижващата система от Ферари също ще е много подобна на тази от 2020 г., така че сме наясно, че няма да получим някакво предимство. Затова според мен трябва да сме съвсем наясно, че позицията ни ще е на три-четири места зад Ферари. Това е Формула 1, върхът в автомобилния спорт. Наясно сме, че няма да се справим с отборите с мотор на Мерцедес. Трябва да вземем каквото можем и да се научим да извличаме максимума от наличния пакет.“

„Целият този спорт е много повече от инженерните предизвикателства, развитието на задвижващите системи и всичко подобно. Той е и участие в надпревари, пилоти, изобщо всичко останало, което част от славата на Формула 1. И то е забавно!“

Джийн Хаас каза, че участието му в Гран при от бизнес гледна точка е изключително успешно по отношение промотирането на марката му.

„Доведохме много клиенти на състезания. Надявам се Формула 1 да продължи да има същия престиж и да твори вълнуващи надпревари, защото спортът е голяма част от живота на хората. Автомобилният спорт съществува вече около 120 години и би ми се искало не само да продължи, но и да съм част от него.“

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Haas F1 Team (@haasf1team)

Ако сте намерили правописна грешка, моля уведомете ни като маркирате текста и натиснете Ctrl+Enter.