Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Управляващият директор на Хонда F1: Не сме доволни, че не сме спечелили...

Управляващият директор на Хонда F1: Не сме доволни, че не сме спечелили титла

2433
0
Тойохару Танабе, Масаши Ямамото
Тойохару Танабе (вляво) и Масаши Ямамото; снимка: Ред Бул Контент Пуул

Екипът на Хонда не е доволен, че не е спечелил титла във Формула 1 след връщането си в спорта като доставчик на задвижващи системи, заяви управляващият директор на Хонда F1 Масаши Ямамото. Японският производител съобщи през октомври 2020 г., че ще се оттегли от Гран при. След това постигна споразумение с Ред Бул, вследствие на което тимът от Милтън Кийнс и Алфа Таури ще продължат да използват японските агрегати и след 2021 г.

„Все още не сме постигнали целта си да сме шампиони. Надпреварите са наша страст и не сме доволни, че не сме спечелили титла. Затова решихме да изтеглим предвидената за 2022 г. задвижваща система за 2021-ва. Ще се трудим упорито през последния сезон на Хонда във Формула 1“, заяви Ямамото

Техническият шеф на екипа Тойохару Танабе обясни подробно споменатото от Ямамото изтегляне на двигателя. Освен това каза, че са направени модификации за подобряване мощността и издръжливостта на агрегата. В Хонда са използвали натрупаните досега знания, за да постигнат напредък с мотора. Танабе обаче каза, че ще разберат дали са успели с това едва след излизането си на писта.

Тимът на Ред Бул представи болида си за 2021 г. вчера, а днес провежда филмов ден на пистата Силвърстоун.

Шефът на отбора Кристиан Хорнер каза, че се вълнува да види как ще протече новият сезон

„Знаете ги инженерите… Ако им разрешите да променят нещо, ще го направят. Правилата малко ограничиха това. Въпросът е колко под потенциала си бяха Мерцедес (в Абу Даби в края на сезон 2020, където караха със занижени режими – б.р.). Победата бе чудесна за нас, но помогна Мерцедес да постигне по-голяма мотивация“, заяви Хорнер.

През 2021 г. в Ред Бул ще трябва да се справят с няколко предизвикателства едновременно. От една страна ще изграждат новото звено за задвижващи системи, което изисква време и ресурси. От друга, ще трябва да разпределят средствата между този проект, работата по RB16B и труда по съвсем различния автомобил за 2022 г.

„Вече нямаме лукса да инвестираме пари в две паралелни програми. Решенията как да си разпределиш ресурсите вече са в съвсем друго измерение. Вълнуващо ще е да се види какви стратегии са избрали отборите“, допълни Хорнер.