Хаас няма да променя цялостния си модел в F1. Шефът на американския екип Гюнтер Щайнер заяви, че намеренията са му Хаас да продължи да работи според предварителните планове макар вече да е близо до достигане на бюджетния таван.
Хаас обяви партньорството си с MoneyGram в края на миналия октомври. Международният лидер в света на P2P разплащанията ще бъде новият титулярен спонсор на американците. Така скромният екип най-накрая ще разполага с достатъчен финансов ресурс, който да използва за развитието на колата за 2023 г.
Вчера Хаас показа как ще изглежда оцветяването болида за сезон 2023. Тогава Щайнер потвърди, че паричната инжекция ще позволи на отбора да достигне бюджетния таван, което ще го постави в по-равни условия с останалите отбори на грида.
Хаас не смята да се отдалечава от подхода, по който работи от присъединяването си към решетката през сезон 2016. Американският отбор се радва на тесни технически връзки с Ферари и се възползва максимално от допустимия трансфер на технологии и части. Отборът на Джийн Хаас дори има специален хъб, който е разположен в базата на Скудерията в Маранело.
Още в края на миналия сезон Щайнер заяви, че иска екипът да инвестира възможно повече пари в развитието на болида.
„Искаме да инвестираме парите в автомобила. В момента влагаме абсолютно всички пари и ресурси в развитието на болида. Искаме да стабилизираме системата, с която разполагаме и да се уверим, че използваме всичко, за да накараме автомобила да върви бързо“, каза Щайнер.
„Не се фокусираме върху други неща, [казвайки] „О, ние искаме да направим това сами“ – не е така. Нека да стабилизираме начина, по който го правим сега. След това можем да направим някои промени. В противен случай ако опитаме да създадем твърде много неща в крайна сметка ще се спънем и ще паднем.“
„В момента се придържаме към настоящия модел и извличаме най-доброто от него. Надявам се да направим някои спестявания или по-добри инвестиции в рамките на бюджетния лимит и да правим някои части сами. Но разбира се това няма как се случи веднага.“
Идването на MoneyGram осигурява по-голяма стабилност на Хаас. Американският тим премина през труден период след като смени два титулярни спонсора в рамките на 4 години.
Въпреки проблемите с Рич Енерджи и Уралкали, Щайнер заяви, че неговият тим никога не се е намирал в толкова лоша позиция.
„Бих казал, че никога не сме били в лоша позиция. 2020 г. не беше лесна заради пандемията, която избухна по целия свят. Но сега мисля, че това партньорство с MoneyGram ни поставя в много солидна позиция.“
„Дали това е най-добрата позиция или не? Смятам, че в началото бяхме много солидни с всичко. Когато дойдохме през 2016 г. нямаше бюджетен таван. В този случай си на много по-ниско място от другите отбори, дори и да си в добро финансово положение“, обясни Щайнер.
„Но сега сме много конкурентоспособни във финансово отношение в сравнение с другите отбори. Да, не сме толкова конкурентни, но сме равни по бюджети“, завърши шефът на Хаас.
Междувременно пилотите на Хаас Кевин Магнусен и Нико Хюлкенберг също приветстваха новото оцветяване на екипа.
Meet our new VF-23 livery! What do you think? 😃👊 #HaasF1 pic.twitter.com/OZIT05UBX3
— Kevin Magnussen (@KevinMagnussen) January 31, 2023
2023 livery ⚫️🔴⚪️ @HaasF1Team #VF23 coming 🔜 pic.twitter.com/08iHWP7GtS
— Nico Hülkenberg (@HulkHulkenberg) January 31, 2023