Начало Избрани Хаас няма да променя плана за развитие на VF-23

Хаас няма да променя плана за развитие на VF-23

445
0
Хаас VF-23
снимка, Спас Генев

Хаас няма да променя плана за развитие на VF-23. Това заяви Гюнтер Щайнер. Според неговите думи, отборът ще продължи да внедрява актуализации в автомобила в опит да реши хроничните проблеми с прекомерното износване на гумите от началото на сезона.

Хаас показва отлична скорост в квалификациите. Това позволи на Нико Хюлкенберг да влезе в Q3 в 4 от последните 5 уикенда. Но в деня на състезанието нещата коренно се променят. Американският отбор изпитва сериозни затруднения когато има повече количество гориво в автомобила и износва повече гумите. Така Хюлкенберг и Кевин Магнусен губят позиции и често пъти остават извън зоната на точките

Щайнер призна, че неговият тим е имал сравнително добър старт на кампания. Хаас обаче започна сериозно да изостава в последните няколко старта. Американският екип дори бе изпреварен от Уилямс и вече заема осмото място при конструкторите.

„Отново имахме добър старт на сезона, но малко изостанахме, тъй като не успяхме да извлечем толкова много от автомобила си в сравнение с другите отбори“, коментира Щайнер.

„Положителното е, че сега разполагаме с пилот като Нико. Това е което е голяма помощ за извличане на силни резултат. Той работи наистина усилено, за да поддържа мотивацията на отбора и да натиска. Той също така се вписва фантастично в нашата организация“, добави шефът на Хаас.

„Има и много други положителни неща, като например спиранията ни в бокса. В момента сме доста стабилни и стискаме палци да продължи така. Но въпреки това можем да покажем на какво сме способни. Не бих казал, че това е заради липсата на състезателно темпо, а заради влошаването на гумите в състезанието. Най-важното нещо, което трябва да носим, са точките“, каза още Щайнер.

Инженерите на Хаас продължават да се сблъскват с проблема, свързан със склонността на VF-23 да „изяжда“ прекалено бързо гумите си. В момента всички във фабриката в Банбъри работят усилено, за да открият основната причина за този хроничен проблем. По-рано този месец Симоне Реста намекна, че Хаас ще смени концепцията на своя болид. Италианецът вярва, че това може да се случи в по-късен етап от сезона.

Хаас ще продължи да развива SF-23. Отборът ще добавя някои актуализациите в следващите състезания. Същевременно всички сериозно подобрения ще бъдат прехвърлени към колата за догодина.

„В Унгария резултатът изглеждаше по-лош, отколкото беше, защото не бяхме далеч от конкурентите си, но все пак си изоставахме“, обясни Щайнер.

„Положението е фантастично, но все пак сме в правилната посока. Трудно е се каже дали актуализациите са довели до по-добри резултати, или са били специфични за пистата. Това се дължи на факта, че отборите разменят позициите си заради малките разлики. Така в крайна сметка е трудно да се стигне до окончателно заключение дали дадена актуализация работи“, продължи шефът на Хаас.  „Нашето обновяване беше малко, както всички знаем, но просто не беше достатъчно.“

„Подобренията за този сезон ще бъдат внедрени и в автомобила за следващата година. Затова решихме да продължим с тазгодишното развитие на автомобила. Така трябва да разберем проблемите си и къде трябва да положим усилия, за да подобрим автомобила за следващата година. В момента разработваме двата автомобила паралелно и все още не знаем кога ще преминем само към този за 2024 г.“, завърши Гюнтер Щайнер.

Междувременно Хюлкенберг и Магнусен коментираха предстоящия спринтов уикенд в Белгия

„По-малкото тренировки означава намаляване на времето, което имаме за подготовка. Това обаче е еднакво за всички и честно казано просто прави нещата по-сложни и трудни, тъй като имате по-малко неща, които да изпробваме и тестваме. Важно е да имате добра начална настройка, но иначе подходът е почти същият. Трябва да използваме максимално времето си, да направим няколко качествени обиколки. Самият аз трябва да чувствам уверен в автомобила и да се чувствам щастливи, колкото се може повече в рамките на този един час“, обясни Хюлкенберг. Германецът трябва да подпише нов договор с Хаас съвсем скоро.

„Подходът ми е един и същ, без значение дали е спринт или не. По време на спринтовите уикенд е малко по-различно, защото има само една тренировка и след това преминаваме направо в квалификацията и не можем да променяме настройките. Това означава, че естествено има много по-сериозно внимание към настройките, тъй като през целия уикенд ще се кара в условията на затворен парк. Мисля, че през тези уикенди е по-забавно, има повече действие и си под по-голямо напрежение“, каза Магнусен.