Хаас има някои подобрения по VF-25 този уикенд. Аяо Комацу потвърди, че отборът е направил промени по пода, които целят да намалят проблемите във високоскоростните завои. Японецът обаче не е напълно сигурен дали Хаас ще постигне сериозен напредък, или отново ще повтори представянето от Мелбърн.
Хаас въведе малък ъпгрейд на пода на VF-25 за Гран при на Япония. Екипът иска да реши проблемите с аеродинамичните колебания във високоскоростните завои, които се появиха по време на откриващия кръг в Австралия
Уикендът в Австралия беше изключително труден за Хаас. Екипът беше в дъното на колоната в сесиите и не спечели нито една точка в надпреварата. Според Комацу прецени, че VF-25 е бил на шест десети от по-голямата част от съперниците си, тъй като е страдал от подскачане в секцията завои 9-10.
Седмица по-късно Хаас се представи много силно в Китай. Пистата в Шанхай пасваше много добре на VF-25. Екипът в крайна сметка спечели общо 14 точки и се изкачи до шестото място при конструкторите. Разбира се, силният резултат беше отчасти възможен заради дисквалификацията на Люис Хамилтън и Шарл Льоклер.
Хаас направи някои промени по автомобила в паузата между състезанията в Китай и Япония. Целта е да се намали отскачането и подобри представянето на VF-25 в бързите завои, които изобилстват на писта като Сузука.
По време на днешните срещи с медиите Комацу разкри, че Хаас ще разбере дали подобрението работи след анализ на представянето в първия сектор на трасето
„Трябваше наистина да съкратим процеса, за да можем да доставим всички части този уикенд. Не мога да кажа дали това ще доведе до разлика от един или 50 процента“, сподели Комацу.
„В зависимост от данните, може да е толкова зле, колкото в Мелбърн, а може да е дори по-добре от Шанхай. Мисля, че първата тренировка ще бъде ключова за нас. Ще разберем това веднага след като направим една обиколка и веднага след като преминем повече през първия сектор.“
„Трябваше да донесем нещо. Не можехме да дойдем тук със същия автомобил като в Мелбърн и просто да се надяваме на чудо. Просто искахме да вземем колкото се може повече части и да контролираме ситуацията. Това е просто преценка по отношение на управлението на риска, за да съкратим този процес“, добави ръководителят на Хаас.
Комацу обясни повече за рисковете, свързани с разработването на актуализацията на пода. Той обясни, че става въпрос за бързо производство на преработените части на пода, а след това за ретроспективно тестване в аеродинамичния тунел. След това те се изпращат в Япония.
Той каза, че тестът в аеродинамичния тунел е показал, че Хаас се движи в правилната посока. Японецът все пак повтори, че няма да е сигурен за въздействието на промените в пода, докато автомобилът не излезе на пистата. Той също така обясни, че настилката в Шанхай е била по-гладка в сравнение с тази в Мелбърн.
Комацу призна, че в Китай е очаквал Хаас да страда от същите проблеми в завой №1 и завой №7, два от завоите с по-висока скорост. В крайна сметка те са били слабо забележими, което е позволили на пилотите можеха да се възползват от по-широкия набор от налични настройки
„Тъй като нямахме проблем с аеродинамичните колебания, можехме да настроим автомобила по начина, по който искахме и да имаме притискаща сила. Това е потенциалът, който видяхте в Шанхай. Ако погледнете преминаването на автомобила през завой 7, той беше безумно бърз. Притеснявах се, че ще имаме проблем именно завой №7 или може би и при влизането в първи завой. Това обаче не се случи, тъй като настроихме автомобила по начина, по който искахме. В Мелбърн просто не можехме и щяхме да завъртим колата“, заключи шефът на Хаас.
Този уикенд Хаас използва специална разцветка на своя автомобил. Тя е в чест на започналата пролет в страната и цъфването на дръвчетата, както и в чест на един от основните технически партньори на екипа- Тойота.
Suzuka’s always special
#HaasF1 #F1 #JapaneseGP pic.twitter.com/y33yRCUwEc
— MoneyGram Haas F1 Team (@HaasF1Team) April 3, 2025