Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Хаас се надява участието в F1 да увеличи продажбите на компанията му...

Хаас се надява участието в F1 да увеличи продажбите на компанията му с $1 млрд.

29
0
Джийн Хаас

Джийн Хаас се надява участието във Формула 1 да увеличи продажбите на компанията му с 1 милиард долара в следващите пет години.

Това означава, че той преследва удвояване реализацията на продукцията си.

Петгодишният ни план е да удвоим продажбите – от 1 на 2 милиарда долара годишно. Около 50% от продукцията ни се реализира в Съединените щати, другата част се продава в останалия свят. Надявам се да увеличим дела на износа до може би 70%. Трябва да пробием не само в Европа и Южна Америка, но и в Китай, в Азия. На тези пазари имаме известни проблеми – дори да ни забележат. А там Формула 1 е харесвана. Китай например е огромен пазар, а там реализацията ни е ниска. Много би ни се искало работата ни точно там да се увеличи – коментира Хаас пред списание Форбс.

Компанията на американеца, който е съсобственик и в отбор от НАСКАР, е Haas Automation. Финансите от бизнеса и опитът му в автомобилния спорт позволиха привличането на имена като Гюнтер Щайнер за шеф на отбора например.

В Стюарт-Хаас Рейсинг имаме към двеста служители, както и нужната инфраструктура – счетоводен отдел, система за инвентаризация и т.н. Много от тези допълнителни департаменти са създадени и развити с оглед конкретно на автомобилния спорт. Разполагаме с аеродинамичен тунел за $50 млн., разширяваме цеховете си. Така че много от нужните неща са налице. Не планирам да имам партньори в отбора си за F1. Цялото начинание е високорисково и никак не ми се иска да давам на някого надежди, че ще изкараме някакви пари, въпреки че реално това е крайната цел. Като цяло обаче идеята е да се създаде успешен състезателен отбор – допълни Хаас.

Той отхвърли варианта да купи отбор, за да улесни влизането си в Гран при. Според Хаас единственото практично решение за него и компанията му е сам да създаде екип:

В противен случай като спонсор ще загубя голяма част от маркетинговия потенциал. Честно казано, може да похарча 100 милиона долара за реклама, но не мисля, че щях да получа ефект, какъвто ще има Формула 1. Говоря за позициониране на бранд. Опитвам се да отделя Haas Automation от масата и смятам, че F1 пасва перфектно на задачата. Мисля, че може да асоциираме компанията с Гран при, което ще направи марката ни премиум бранд, а премиум бранд е Светият граал на маркетинга. Мога да направя сравнение с Ред Бул. Ред Бул продават енергийна напитка и се поставя до група хора в състезанията, които определят като таргет аудитория. Аз виждам по същия начин нещата с инструментите.

Хаас признава, че най-трудното в работата досега е било получаването на слота за участие. Той твърди, че е наясно колко труден бизнес е Формула 1 и колко работа му предстои.