Люис Хамилтън размишлява върху изминалия сезон 2023 в F1. Пилотът на Мерцедес изживя още една тежка кампания, през която не се бореше за титлата. Хамилтън посочи полпозишъна в Унгария като най-хубавият момент за него тази година и добави, че колата за следващата година ще бъде доста различна.
Хамилтън спечели шест световни титли в периода 2014-2020 г. 38-годишният британец счупи много рекорди и се превърна в една от легендите на този спорт. Разбира се, всички тези успехи нямаше как да бъдат възможни без много силния болид на Мерцедес през този период
Седемкратният световен шампион започна да изостава след влизането на новите технически правила през 2022 г. Причината за това нещо бе грешната концепция, на която заложи Мерцедес. Тимът от Бракли изостана сериозно от върха и спечели само една победа за последните две кампании.
Хамилтън на свой ред записа два поредни сезона, в които не се качи на най-високото място на подиума. Състезателят на Мерцедес имаше няколко проблясъци, които обаче не бяха достатъчни, за да му позволят да запише победа.
Опитният британец записа шест подиума през 2023-та, както и един полпозишън. Той финишира трети в крайното класиране, което е по-добър резултат спрямо миналогодишния, когато остана шести.
Хамилтън посочи победата в квалификацията за Гран при на Унгария като най-добрият момент за него през тази година. Пилотът на Мерцедес също така призна, че не е очаквал той и отбора да се борят с Ферари за второто място при конструкторите.
„Когато карах автомобила за първи път през февруари не мислех, че е възможно да постигна полпозишън“, сподели Хамилтън. „Будапеща беше най-хубавият момент за тази година. Това ни даваше надежда и усещането, че ако продължим да натискаме, ще достигнем нивото на тези пред нас. [Това е] писта, която обичам и на която по някакъв начин успяхме да детронираме Ред Бул в определен момент“, каза още пилотът на Мерцедес.
Новият под в Остин беше друг важен момент в развитието на Мерцедес през 2023 г.
„Благодарение на подобрението, което направихме в Остин, щяхме да сме в състояние да се борим за победата след още няколко обиколки. Това показва, че малко по малко превръщаме този автомобил в конкурентоспособна машина“. Той ставаше все по-приятен за каране автомобил и бе в позиция, в която можеш да гледаш повече напред, отколкото назад.“
„Напредъкът е положителен. Това обаче все още не е автомобил, способен да печели състезания. Именно това е нещо, което трябва да променим през 2024 г.“
Хамилтън също така потвърди, заяви, че отборът ще „промени всеки компонент“ в наследника на F1 W14. Той обаче няма да разбере колко успешна е новата кола допреди започването на тестовете и първия старт в Бахрейн
„Мечтата е, че през февруари догодина колата няма да е копие на тази от 2023 г. и няма се усеща по същия начин. Сигурен съм, че това няма да е така“, завърши Люис Хамилтън.
Ciao, 2023 👋 pic.twitter.com/uF2ElsXdEf
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) December 30, 2023