Люис Хамилтън приветства подобренията в автомобила на Мерцедес. Британецът вярва, че днешният ден е бил наистина невероятен и даде положителна оценка за новостите в F1 W14.
Този уикенд Мерцедес представи сериозно променен болид. Екипът от Бракли направи най-видими корекции във въздушните кутии. Автомобилът F1 W14 също така има нов под и охладителна система, както и сериозно ревизирано окачване
Мерцедес планираше тези подобрения да се появят още на Имола. Германският производител обаче промени плановете си заради отмяната на Гран при на Емилия Романя, макар че трасето в Монте Карло не е никак подходящо за изпробване на нови компоненти заради своите характеристики.
Хамилтън имаше силен първи ден от рейс уикенда в Монако. Пилотът на Мерцедес водеше в част от първата тренировъчна сесия и в крайна сметка завърши с трето време. Във втората тренировка Хамилтън остана седми след като направи квалификационна симулация.
Британецът разкри първите си впечатления от сериозно променения болид на Мерцедес.
„Като цяло денят ми беше невероятен. Наистина се наслаждавах на карането си днес. Искам да изкажа големи, големи благодарности на всички във фабриката“, сподели Хамилтън.
„Не е лесно да се създаде, проектира и разработи автомобил. Всички вложиха толкова много време, толкова много часове упорита работа, за да сме тук днес. Радвам се, че успяхме да стоим на трасето за тях. Смятам, че получихме много данни“, продължи Хамилтън. „Това не е мястото за окончателно тестване на ъпгрейд. Като цяло автомобилът се чувстваше доста добре. Жалко, че не бяхме толкова близо, колкото се надявах в края на сесията.“
„Определено усетих подобренията и съм благодарен за тях. Просто трябва да продължа да се трудя и да видя дали ще успеем да изстискаме още скорост от болида“, добави пилотът на Мерцедес.
Хамилтън обаче така и не пожела къде точно е най-голямото подобрение в автомобила
„Няма да кажа къде точно има подобрение. Но ви гарантирам, че вече ми е много ясно къде има липса на ефективност. Ще поговорим за това по време на отчета. Ще съберем главите си и ще се опитаме да разберем как можем да го направим в рамките на това, с което разполагаме. Надяваме, че това ни дава възможност да продължим напред.“
Хамилтън бе попитан дали може да се очаква изненадващ полпозишън от негова страна утре. „В FP1 си помислих, че може би изглеждаме добре, но по някаква причина винаги изглеждаме доста добре в тази сесия. В [FP2] бяхме близо до половин секунда и може би можехме да сме на три десети. Не мисля, че имаме половин секунда в торбата, така че ще видим. Ще поработим върху автомобила и ще видим дали ще успеем да изстискаме още малко тази вечер“, добави пилотът на Мерцедес.
Същевременно Джордж Ръсел не изживя толкова спокоен ден като Хамилтън. Британецът завърши 15-и в FP1 и 12-и в FP2. Въпреки че според него е твърде рано да се правят заключения за новостите в болида, той признава, че има някои „положителни признаци.“
„Както казахме вчера, Монако- [това] е толкова уникална писта – не е точното място за оценяване на актуализации за промени. Знаехме, че това ще се случи през уикенда“, коментира Ръсел.
„Ще се притесняваме за това следващия уикенд [в Испания]. Сега просто ще се съсредоточим върху опитите да се подобрим една наистина уникална писта“, продължи съотборникът на Хамилтън. „Квалификацията очевидно е най-важната част от уикенда. Но това е и частта от уикенда, в която обикновено изпитваме трудности. Ако погледнем последните 18 месеца в неделя винаги се справяме по-добре.“
„Ще трябва да се опитаме да разберем някои неща през нощта. Определено има някои положителни знаци от сесията, която определено се подобри спрямо FP1. На това място никога не е лесно. Ще трябва да работим върху квалификационното си темпо в Монако и да оценим автомобила в световен мащаб през следващия уикенд“, завърши Джордж Ръсел.
🏁 on Friday in Monaco. Now to get prepped for Quali day. pic.twitter.com/5NtNivR4zt
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) May 26, 2023