Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Хамилтън на 32 хилядни от секундата пред Розберг в Монако

Хамилтън на 32 хилядни от секундата пред Розберг в Монако

41
0
Люис Хамилтън

Люис Хамилтън изпревари само с 32 хилядни съотборника си в Мерцедес Нико Розберг в днешната първа тренировка за неделната Гран при на Монако. Най-бърз от останалите бе Даниел Рикиардо (Ред Бул), чиято най-добра обиколка бе с 0,235 сек по-бавна от топрезултата на Хамилтън, а след него се наредиха Фернандо Алонсо (на 0,659 сек) и Себастиан Фетел (на 0,772).

Времето бе облачно, сравнително хладно с температура на въздуха 19 градуса и 23 на асфалта, като още в началото на тези първи 90 минути подготовка стана ясно, че въпреки специфичния характер на трасето в Монте Карло пилотите на Мерцедес са далеч пред останалите. С първия комплект по-твърди гуми за уикенда софт Нико Розберг бе най-бърз, но след като първите 30 минути изминаха и беше сложен втори комплект, отново Люис бе по-бърз след серия промени. На софт бяха необходими най-малко 3 обиколки, за да загреят и започнат да работят добре, като дори при фаворитите имаше проблеми с работата им и доброто спиране, като на първия завой например Хамилтън обсъди с Пит Бонингтън по-късно спиране, за да се избегне неравност.

Прогнозата вещаеше дъжд за началото на тренировката, но при светването на зеления семафор такъв нямаше. Времето бе облачно и според метеоролозите шансът да завали бе сериозен.

Екипите започнаха веднага работа заради уникалния характер на трасето и необходимостта да проверят дали новостите по болидите им работят както се очаква. Първото време бе дадено само няколко минути след началото на сесията и то бе на Нико Розберг – 1:24.681 мин. Немският пилот на Мерцедес бързо свали до 1:22.534 и след това до 1:20.094. Най-доброто време в първата сесия миналата година бе 1:16.195.

Самите пилоти обясниха преди тренировките, че очакват този сезон управлението в Монако да е по-трудно от друг път заради това, че болидите са с по-ниско аеропритискане, по-високо тегло и т.н.

Според мен всичко ще е по-голямо предизвикателство този уикенд. Колите са по-тежки, тоест местата за спиране ще са малко по-различни. Brake-by-wire системите са по-ефективни, но като се имат предвид характеристиките на задвижващите системи, то караме много различни болиди по улиците на княжеството – заяви победителят в четири поредни старта Хамилтън.

Според Себастиан Фетел, който в началото на тренировката се оплака от твърде често блокиране, карането не е кой знае колко различно – просто времената са по-слаби. Едно правило обаче продължава да е абсолютно задължително в Монако: състезателите няма право и на най-малката грешка, защото всеки пропуск струва скъпо. Това бе демонстрирано в първия половин час (когато пилотите имаха на разположение допълнителен комплект софт) с няколко пързаляния, но тежки инциденти нямаше. Макс Чилтън спря на Мирабо с технически проблем, екипът скоро потвърди, че тренировката за него е приключила.

Даниел Рикиардо оглави таблицата 30 минути след старта на сесията с 1:19.912, следван от Розберг и Хамилтън (с ново предно крило, което изпитваше паралелно с тестовете на съотборника му на предишния вариант). Скоро Алонсо излезе трети с 1:20.123, докато Розберг свали почти цяла секунда от постижението на Рикиардо – 1:18.970. Скоро и Хамилтън измести австралиеца, като той бе само с 0,003 сек по-бавен от съекипника си. На пилотите на Мерцедес им отне 3 обиколки, докато гумите им – софт, по-твърдата опция за уикенда – влязат в оптимален режим на работа. Същото поведение регистрираха и в останалите отбори.

Нико пък подобри още времето със следващия си бърз тур до 1:18.477. Борбата между него и Хамилтън е била предмет на обсъждане на специална среща снощи, инициирана от председателя на борда на Мерцедес F1 Ники Лауда. Трикратният световен шампион покани двамата пилоти и изпълнителните директори Тото Волф и Пади Лоу на яхтата на Герхард Бергер снощи на вечеря, където въпросът със съперничеството и как да се реагира при възникващи на трасето ситуации е бил дискутиран.

Кими Райконен не изглеждаше особено стабилен в определени моменти зад волана на своето Ферари F14 T, но все пак даде четвърто време в средата на тренировката. Постепенно изглади и управлението. Начело вече бе Хамилтън с 1:18.271, докато Фетел бе едва 20-ти с 1:24.331 след 10 обиколки. Чак след близо час четирикратният световен шампион направи бърз тур и отиде десети. Междувременно от Макларън се обадиха на Дженсън Бътън със съобщение, че темпото му е добро, но трябва да натисне още. Англичанинът отговори, че не може, защото гумите му прегряват. Кевин Магнусен също имаше проблем със своите, върху които се образуваха мехури.

Отборите със задвижваща система на Рено Спорт F1 изпробваха последните новости в софтуера й. Екипът от Вири Шатийон въведе поредната серия подобрения след успешния им тест в Барселона, след който коментарът бе, че има напредък с управляемостта и издръжливостта.

Розберг намали разликата спрямо Хамилтън при следващото си излизане на трасето до 0,032 сек, но остана втори в класирането. Единствено Рикиардо се движеше сравнително близо до тях, като той каза по радиото, че му е отнело дълго време да накара предните си гуми да заработят.

Четвърт час преди края на тренировката Адриан Сутил се удари. Той обясни на екипа си Заубер, че задната част просто му е избягала, при това в момент, в който дори не е карал с висока скорост. Магнусен пък едва не блъсна Перес, а Райконен се завъртя на Сен Дево, но продължи. Естебан Гутиерес обаче спря в зона за сигурност 2 минути преди карирания флаг.

Хамилтън остана с най-добро време до края на тренировката, следван само на 0,032 сек от Розберг.