Балансът между работата на пилот във Формула 1 и родител, който е твърде близо до него, е много сложен, заяви Люис Хамилтън. Пилотът на Мерцедес бе помолен да коментира казаното от Йос Верстапен по адрес на Кристиан Хорнер в контекста на отношенията на бившия F1 състезател със сина му Макс. Причината за това е, че в началото на кариерата на седемкратния световен шампион баща му Антъни бе неотлъчно до него и му бе мениджър. Това обаче доведе до сериозно обтягане на отношенията им. През 2010 г. Люис обяви, че Антъни Хамилтън няма повече да участва в мениджърския му екип. След това им бе необходимо дълго време, за да възстановят връзката си.
„Не знам подробности, така че нямам представа на какво се базира това изявление (на Йос Верстапен). Но в крайна сметка той не е част от отбора – той е родител. Така че това е просто мнение, което обаче със сигурност не помага на екипа“, сподели Хамилтън
„Подобно положение има много тънка граница. Зависи и от отношенията ти с родителя. Човек се среща с хора, имащи великолепна връзка с родителите си, които са се грижили за децата си по страхотен начин. Но има и хора, при които тези отношения са лоши. Това може да се дължи на поведението на родителите спрямо децата“
„Не знам какви са отношенията на Верстапен с баща му. Чуват се някакви неща оттук-оттам. Но Макс е голям човек, шампион е и съм сигурен, че може да взима собствени решения“, продължи Хамилтън.
„В нашия свят обаче – светът ни като пилоти – е много, много лесно да бъдеш подведен от нечий шепот в ухото ти, който не винаги те води по правилния път. Не казвам, че в момента става дума за такъв случай, защо те (Ред Бул и Верстапен – б.р.) се справят страхотно. Но ако липсва правилна насока, то или взимаш грешни решения, или не достигаш най-доброто си ниво. В случая очевидно не е така – Макс се представя добре.“
„Балансът е много труден, защото едновременно искаш и родителят да си е родител, и да имате добри отношения. Намесването на бизнес в тази връзка прави нещата наистина сложни“, заключи Хамилтън
Участието на Антъни Хамилтън в кариерата на сина му бе нанесло такива вреди на взаимоотношенията им, че Люис заговори за сдобряване чак през 2020 г.
„Баща ми се труди изключително упорито, за да създаде възможности за нас като семейство и благодарение на него съм там, където се намирам днес. В търсенето на успех, с цялото напрежение, на което то ни подложи, изтървахме най-важното – взаимоотношенията си. В течение на времето изгубихме връзката между баща и син и много дълго искахме да си я върнем. Семейството не си го избираш, но можеш да живееш с него въпреки различията ви, защото това са хората, които са до теб дори когато нямаш нищо“, каза тогава Люис Хамилтън.
„Бях като всеки друг родител и исках най-доброто за сина си. Дали съм знаел кое е най-доброто? Не винаги. Останах с него обаче година повече, отколкото трябваше – това бе най-голямата ми грешка. Знаех, че се е стигнало до момент, в който той имаше желания живот: световната титла, приятелката, парите. Проблемът беше, че колата от 2009 г. не бе добра и не исках да го оставя точно когато нещата вървяха зле. Постъпих като баща“, разказа Антъни Хамилтън през 2011 г.
Кевин Магнусен също бе попитан как ще коментира отношенията на пилот с родител от гледна точка работата на състезателя
Датчанинът е син на бивш пилот от Формула 1, който все още кара в различни дисциплини – Ян Магнусен. Кевин заяви, че на много ранен етап от кариерата си е помолил баща си да не се меси в неговите работи.
„Според мен му трябваше време, за да свикне с това, но аз бях изключително ясен. Исках това да е моят проект, моето пътешествие. Той има своята кариера, да се фокусира върху нея. Аз се постарах да науча възможно най-много от него. Имах рядката привилегия да получа такъв шанс. Но когато става дума за реалните състезания и моята кариера, не исках неговото влияние. Имам си екип от хора, грижа се сам за себе си. И мисля, че ни се получи“, коментира Магнусен.
Allez Doriane ⚡️🚀 Good luck ahead of your @f1academy debut in Jeddah
We’re all supporting you ❤️ pic.twitter.com/yZcFPxRB71
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) March 6, 2024