Начало Избрани Хамилтън обясни смисъла на радиосъобщението в края на Гран при на Австралия

Хамилтън обясни смисъла на радиосъобщението в края на Гран при на Австралия

12012
0
Люис Хамилтън
Люис Хамилтън, снимка Мерцедес

Люис Хамилтън обясни смисъла на радиосъобщението в края на Гран при на Австралия. Британецът беше чут да прави коментар по радиото в последните етапи на състезанието на пистата Албърт парк. Сега той уточни, че не е имал за цел да критикува тима на Мерцедес.

Хамилтън се движеше на четвърта позиция в Мелбърн и се намираше точно зад съотборника си Джордж Ръсел. Бившият състезател на Уилямс се възползва от спиране в бокса по време на по-ранния период на автомобила за сигурност и  изпревари седемкратния световен шампион. 

По време на заключителните етапи на състезанието, Хамилтън се чува да казва по радиото на състезателния си инженер Пийт Бонингтън: „Вие ме поставихте в много трудна позиция.“

След това Хамилтън уточни, че коментарът не е бил свързан с промяната на позициите в състезанието между него и Ръсел, а по-скоро  с прегряването на неговия W13.

По принцип не можех да се състезавам за позиция, защото колата прегряваше. Затова трябваше да намаля темпото“, заяви Хамилтън пред медиите.

Седемкратният световен шампион бе много щастлив от резултата на Мерцедес

Като се има предвид борбата германския производител от началото на сезон 2022,  Хамилтън беше развълнуван от резултат в Австралия. Двойното класиране в зоната на точките позволи на Мерцедес да заеме второ място в шампионата на конструкторите и да изпревари преките си съперници от Ред Бул.

Това е невероятен резултат за нас като отбор, обясни той.

Честно казано, това е толкова положително. Мисля, че в петък изоставането ни беше 1.2 секунди. И в този момент колата не изглеждаше впечатляваща.“

„След това свършихме чудесна работа и се класирахме на трета редица. Накрая направих страхотен старт и се озовах на трета позиция.“

Чувството беше невероятно. Много се радвах да се да се боря за място на подиума в онзи момент. Но очевидно не успяхме да поддържаме темпото на Ред Бул.“

Според Хамилтън, „Сребърните стрели“ са спечелили солиден брой точки в първите три състезания от сезона, макар да съжалява, че не е успял да завърши на по-предно от десетото място в Саудитска Арабия.

„Не успяхме да подобрим автомобила през тези три състезания. Въпреки всичко това смятам, че наистина извлякохме максимума, който можехме да постигнем. Спечелихме добър актив точки. От моя страна подведох отбора в последното състезание и остана едва десети точки. Но този резултат е страхотен“, заключи Люис Хамилтън.

Шефът на Мерцедес Тото Волф отрече твърденията, според които слабото представяне на Мерцедес през 2022 г. може да тласне Люис Хамилтън към оттегляне от спорта. Седемкратният световен шампион призна в Мелбърн, че шофирането на новата му сребърна машинане е забавно. Още по-лошото е, че немският отборне постига никакъв напредъкв догонването на избягалите топ отбори в лицето на Ферари и Ред Бул.

Според него най-големият проблем на колата е подскачането, което се проявява по цялата писта.

Това е най-лошото качество на автомобил, с което някога съм се сблъсквал. Все още не можем да се отървем от него, призна Хамилтън.

В същото време болидът на Ферари също подскачаше заради новата аеродинамика на Формула 1. От друга страна Шарл Льоклер доминира от началото на шампионата, след като записа два полпозишъна, две победи и едно второ място от общо три старта.

Това е вярно, каза Волф.

Но нашето отскачането е по-лошо, защото го изпитваме и в завоите, докато колата на Ферари подскача само на правата.
Това е доста изтощително за пилота, но почти не му коства загуба на време. Щом колата на Скудерията влезе в завой, отново става изключително стабилна.“

Въпреки че този феномен все още е голям проблем, Волф заяви, ченяма смисълда се създавадопълнително объркванечрез интегриране на нови части в автомобила.

„Може да се появи случай, в който повечето притискаща сила ще влоши представянето на колата и ще има повече подскачане“, завърши Тото Волф.