Начало Избрани Хамилтън: Опитваме се да натискаме колкото можем и даваме всичко от себе...

Хамилтън: Опитваме се да натискаме колкото можем и даваме всичко от себе си

3323
0
Люис Хамилтън, Мерцедес
Люис Хамилтън, снимка Мерцедес

Люис Хамилтън не бе толкова разочарован от постижението си в квалификацията в Азербайджан. Пилотът на Мерцедес даде пето време след финала на сесията на градската писта в Баку и изоставаше с близо секунда от времето на първия Шарл Льоклер.

Хамилтън ще извлече всички позитиви от днешната квалификация. Седемкратният световен шампион ще стартира в неделната Гран при точно зад двете машини на Ред Бул и Ферари. Макар да остана на почти секунда от Льоклер, Хамилтън изпревари състезателите на Астън Мартин и съотборника си Джордж Ръсел, който дори не намери място в Q3

„Опитваме се да натискаме колкото можем и даваме всичко от себе си“, обясни Хамилтън. „На тази писта не е лесно да влезеш в ритъм и наистина да извадиш всичко от себе си. В Q2 се борих, имах повече темпо, но просто не успях да направя последната обиколка.“

„Първата ми обиколка в Q3 беше наистина сладка, но за съжаление…. В края на състезанието имаше леко подобрение, но ми трябваше още малко време, за да изпреваря едното Ферари“, добави пилотът на Мерцедес.

Мерцедес на практика беше вторият по сила отбор в Мелбърн. Но нещата в Баку са съвсем различни. Проблемът за Мерцедес е формата на уикенда в Азербайджан. Според правилата болидите се намират в условия на закрит парк след края на квалификация и не могат да се правят корекции по настройките.

„Не можем да правим никакви промени по автомобила, така че това е темпото, с което разполагаме. Утре може да извлека малко повече от автомобила и се надявам да научим някои неща тази вече. Но това определено е добра стартова позиция за неделя“, каза още Люис Хамилтън.

Същевременно Тото Волф посочи къде точно изостава болида на Мерцедес. Австриецът е на мнение, че F1 W14 губи най-много време в бавните и технични завои във втория сектор на пистата в Баку

„Времената са объркващи, но ние се борим“, каза Волф.

„Разликите са толкова малки зад първите трима, така че трябва да се справим с тях“, продължи шефът на Мерцедес.  „Губим [време] в три завоя – в първия и третия сектор сме доста равностойни с Льоклер и [Макс] Верстапен, докато от Ферари са изключителни във втория.“

„Автомобилът ни е в добър прозорец, просто като цяло не е стабилен за пилотите и не е достатъчно натоварен. Не сме направили никакви подобрения по автомобила. Те ще дойдат за Имола, така че за момента трябва да извлечем най-доброто от този пакет“, каза още Тото Волф.

Съотборникът на Хамилтън Джордж Ръсел бе доста разочарован от постижението си в квалификацията по улиците на Баку. Пилотът на Мерцедес не успя да прескочи Q2 и ще стартира от 11-та позиция в неделната Гран при.

„Този уикенд не сме достатъчно бързи. Искаше ми се да съм в Q3 и дадох всичко от себе си, но направих грешка в последната обиколка“, коментира Ръсел.

„Не мисля, че щяхме да успеем да се класираме по-високо от осмото място“, продължи Ръсел. „F1 понякога е смешен спорт когато от класиране на първа редица в последната квалификация стигнеш до отпадане в Q2 в настоящата.“

Ръсел е оптимист за утрешния спринт и основната надпревара в неделя въпреки неприятната стартова позиция.

„На последното спринтово състезание [в Бразилия 2022] започнахме да работим усилено и летяхме във всяка сесия. В тази беше обратното, Мисля, че понякога това е начинът, по който се случват нещата“, заяви съотборникът на Хамилтън.

„В момента не знаем какво да променим, за да намерим темпото, от което се нуждаем на тази писта. Определено е уникално и извънредно в сравнение с първите три състезания, на които бяхме. От всички писти, на които квалификациите не са били лоши, това вероятно е едно от събитията, които бихте избрали за лоша квалификация, така че не виждам причина да не можем да се борим за точки в неделя“, заключи пилотът на Мерцедес.