Начало Избрани Хамилтън: Още от момента, в който подкарах за първи път W14, разбрах,...

Хамилтън: Още от момента, в който подкарах за първи път W14, разбрах, че съм изправен пред предизвикателство

9793
0
Люис Хамилтън, Мерцедес
Люис Хамилтън; снимка: Мерцедес

Люис Хамилтън разкри интересна информация за болида на Мерцедес за 2023. Британецът заяви, че още от първите си обиколки зад волана W14 е разбрал, че той няма да е достатъчно бърз в началото на сезон 2023.

Мерцедес представи W14 на 15 февруари. След това пилотите на екипа направиха кратък шейкдаун на пистата Силвърстоун. Говори се, че оттогава германският производител е песимист относно шансовете си да се върне в челото на колоната в най-скоро време.

Тази седмица ще стане напълно ясно дали Мерцедес крие реалното си темпо или наистина ще изпитва затруднения. Всички анализи на тестовете показват, че базираният в Бракли тим в най-добрия случай е трети по скорост. Според изчисленията на Тото Волф, отборът най-вероятно ще се бори с Астън Мартин

Хамилтън също имаше подобна оценка на болида за тази година. Британецът обясни, че е направил тази преценка веднага след като е изпробвал за първи път W14. Това е с уговорката, че е изпитал облекчение заради отстраняването на ключови проблеми с отскачането. Той също така е почувствал, че елиминирането на този неприятен феномен ще направи решаването на останалите проблеми по-просто.

„Още от момента, в който подкарах за първи път W14, разбрах, че съм изправен пред предизвикателство“, сподели Хамилтън.

„Положително е, че тази година няма да има такова отскачане, което е огромен, огромен плюс. Честно казано ни беше наистина трудно да разберем какви са ни проблемите докато имахме този проблем“, добави пилотът на Мерцедес.

„Сега можем да се съсредоточим върху чистото представяне. Окуражен съм да видя фокуса и смелостта на всички в отбора. Теса толкова съсредоточени върху това да се върнем на върха.“

Хамилтън призна, че Мерцедес не се намира там, където иска да бъде в началото на сезон 2023 в F1.

„Не сме там, където искаме да бъдем в началото на сезона. Но това все още е същия отбор и същата група хора, които са печелили толкова много шампионати.“

Според някои анализатори, съотборникът на Хамилтън Джордж Ръсел е бил по-голям оптимист относно перспективите на болида на Мерцедес. Хамилтън обаче заяви, че не би описал своята позиция по такъв начин.

„Начинът, по който видяхте развитието на Мерцедес през миналата година, беше доста впечатляващ.“

„Имам пълна вярва в отбора на Мерцедес. Ако наистина се развиваме със същите темпове като миналата година, то тогава определено ще започнем от по-висока позиция.“

„Хубавото е, че в началото на сезона няма много състезания. Следователно това ни дава известно време да се развиваме във въздушния тунел и обратно във фабриката в Бракли и да се борим повече когато дойде сгъстения график със състезания“, каза още състезателят на Мерцедес.

Хамилтън започва единадесетата си кампания в F1 с Мерцедес. Специално по този повод бе публикувана снимка, на която се вижда каската му от сезон 2013 и тази, която ще използва през настоящата кампания.

Междувременно Джордж Ръсел заяви, че Мерцедес няма фундаментален проблем с W14

„Оползотворихме времето си между теста и състезанието и успяхме да анализираме случилото се по време на теста“, каза Ръсел.

„Имаше няколко неща, които се случваха с автомобила, които не очаквахме. За щастие успяхме да разрешим доста лесно, тъй като работихме в малко по-неправилния прозорец.“

„Затова въведохме тази промяна за този уикенд. В теста в Бахрейн използвахме различно задно крило, което бе за корелационна работа. И това също не беше оптималното задно крило за Бахрейн.

„Определено има положителни знаци, свързани с W14. Въпреки това няма да седя тук и да казвам, че ще намерим този дефицит спрямо Ред Бул. Но все пак седя определено седя на по-удобно място, отколкото вероятно бях в петък вечер.“

Ръсел каза че новият автомобил на Мерцедес трябва да разполага с повече притискаща сила и по-добра скорост на права линия.

„Естествено, всички винаги търсят повече притискаща сила. Сложното при тези нови правила за автомобилите е да се опиташ да снижиш колата възможно най-ниско и да получиш тази притискаща сила.“

„Вероятно е да сме малко по-ефективни на правите – Ред Бул са много силни в завоите. Мисля, че този уикенд може би ще направих малка стъпка напред. Надявам се тя да се отрази в  спийдтрапа и да ни даде някоя друга десета на обиколка.“

„Трябва да се доверим на нашия отбор. Той е създавал автомобили, които са печелили световния шампионат в продължение на осем поредни сезона.“

„В основата си все още имаме едни и същи хора, които не са забравили как се създава бърз състезателен автомобил. Очевидно след предизвикателствата на W13 бяхме на опашката. Въпреки това съм абсолютно убеден, че с напредването на сезона определено ще намалим тази разлика – и няма причина да не можем да се борим с Ред Бул в разгара на сезона“, добави съотборникът на Хамилтън.