Люис Хамилтън бе наказан с преместване с 3 места назад на стартовата решетка за Гран при на Нидерландия заради това, че попречи на Серхио Перес по време на квалификацията на пистата Зандвоорт. Пилотът на Ред Бул заяви още преди решението да бъде оповестено официално, че очаква санкция за Хамилтън.
„Какво прави този идиот, по дяволите?“, бе реакцията на Перес на пистата по време на Q1 в квалификацията.
Той бе недоволен, че инцидентът го принуди да използва допълнителен комплект нови гуми, за да влезе в Q2. След края на квалификацията изявлението му бе значително по-спокойно.
„Озовах се на това място в грешния момент. Мисля, че той направи най-доброто, което можеше, за да се отмести от пътя ми. За съжаление стюардите са много строги този сезон при подобни инциденти. Аз съм получавал наказания и за по-малко, както и много други пилоти. Просто малшанс във времето.“
„Ситуацията ми коства допълнителен комплект гуми, а на него вероятно ще му струва наказание. Но като изключим това, бе просто кофти момент“, добави Перес
Мексиканският пилот на Ред Бул се класира пети на стартовата решетка за утрешната надпревара.
„През ваканцията успяхме да разберем много от проблемите си и този уикенд го потвърждава. Сега само трябва да сглобим целия пъзел. Вярвам, че ни очаква добра втора половина на сезона. Вярвам, че утре определено ще имаме скорост и ще сме в борбата, така че нямам търпение“, каза Перес.
Самият Хамилтън отпадна в Q2 и бе крайно разочарован, тъй като до квалификацията темпото на Мерцедес изглеждаше добро.
„Сесията се срина като домино от момента на инцидента с Чеко. След това балансът ставаше все по-лош. Задната част се дестабилизира. Беше ужасно. Много е разочароващо, разбира се, но това е положението. Трудно е… Уикендът кажи-речи приключи и трябва да гледаме към следващата седмица“, обясни седемкратният световен шампион.
„Разочароващ ден. Нещата изглеждаха добре в Q1, бях доволен от баланса на колата. После се появиха проблеми и всичко пропадна. Не можах да съм бърз от времето, което дадох във финалния си бърз тур, а той не бе достатъчен, за да се класираме по-нататък. Такива неща се случват, но най-общо казано аз не свърших достатъчно добра работа. Ще се постарая да взема колкото мога точки“, допълни Хамилтън.
Стюардите отбелязаха, че Хамилтън е бил предупреден от тима си за приближаването на Перес
Англичанинът се отмества от състезателната траектория на излизане от осми завой с намерение да пропусне Ред Бул-а. Докато Перес го настигне обаче, той вече е в девети завой и върви обратно към нормалната линия на движение. Стюардите са преценили, че препречването е било ненужно, тоест е могло да бъде избегнато и затова налагат наказание 3 места назад на грида.
Проблемите на Уилямс пък продължиха да се трупат. Катастрофата на Логан Сарджънт създаде сериозни затруднения на отбора, който пристигна в Нидерландия с новости за болидите. След квалификацията положението стана още по-тежко. Техническият делегат на ФИА Джо Бауер предаде на стюардите за разглеждане нарушение, което откри по пода на болида на Алекс Албон. Цитирана бе точка 3.5.1 а) от техническия правилник на Формула 1. Албон стигна Q3 и се нареди осми в квалификацията на пистата Зандвоорт.
„Отборът не оспори калибровката на измерващите системи на ФИА, както и измерванията на самата кола, но заяви, че собствените измервания на екипа са показали различен резултат“, се казва в решението на стюардите
„Стюардите постановяват, че релевантното измерване е това на ФИА, извършено в условията на закрит парк. Процедурата е била изпълнена правилно. Ето защо е приложено наказание, което е стандартно за такава ситуация“, се допълва в решението.
Спецификацията на пода, която се оказа в нарушение на техническия регламент, е новата на Уилямс. Това означава, че отборът трябва да смени пода в болида на Албон с такъв, който отговаря на правилата. Съответно пилотът ще трябва да потегли от питлейна.
Дисквалификацията на Албон от резултатите на квалификацията на Зандвоорт означава, че пилотите зад него печелят по едно място. Ланс Строл отива седми, Пиер Гасли – девети, Карлос Сайнц – десети и т.н.