Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Хамилтън се извини на Пиастри: Вината бе моя. Не беше умишлено

Хамилтън се извини на Пиастри: Вината бе моя. Не беше умишлено

5242
0
Люис Хамилтън
Люис Хамилтън; снимка: Спас Генев

Люис Хамилтън се извини на Оскар Пиастри за това, че го удари по време на Гран при на Италия. Седемкратният световен шампион се опитваше да изпревари Макларън-а, когато го блъсна. Пиастри се прибра със счупено предно крило и потъна в колоната. Хамилтън получи наказание от 5 секунди за причиняване на катастрофа. До финала той взе шестото място и бе пред Алекс Албон (Уилямс) на повече от 6 секунди, така че не загуби позиция.

„Очевидно е, че вината бе моя. Не беше умишлено. Изравних се с него и не прецених разстоянието, което имах вдясно. Затова го закачих. Може да се случи по всяко време“, обясни Хамилтън

„Малко след това вече бях наясно, че аз съм виновен. Само исках да знае, че не е било нарочно. А и това прави един джентълмен, нали?“, продължи седемкратният световен шампион.

По отношение на състезанието Хамилтън коментира, че в момент всяка позиция и точка в състезанията се извоюват изключително трудно от Мерцедес.

„Днес стартирахме с гумите хард – с различна от на останалите стратегия. В началото беше трудно и сложно се задържах близо до съперниците в DRS влакчето. В продължение на много обиколки следвах Макларън-ите, знаейки, че имам малко повече скорост от тях и с надеждата да ги задмина във втория стинт. След бокса се притеснявах, че гумите ми ще се износят, докато ги настигна. Техните обаче също се изхабиха. Инцидентът с Пиастри бе просто малшанс. Мисля, че извлякохме максимума днес“, добави Хамилтън.

Пиастри прие обяснението на Хамилтън.

„Оценявам, че го стори. Не бих могъл да искам нещо повече. Той просто мръдна малко повече надясно. В този завой е много лесно да се случи, твърде тясно е. Дойде и се извини, не мисля, че има какво повече да коментираме по въпроса“, каза австралийският пилот на Макларън.

Джордж Ръсел завърши на позиция пред съотборника си – пети. Той също получи наказание за инцидент с Естебан Окон (Алпин)

„Пето място вероятно бе максимумът днес. Тук изпреварихме като темпо Макларън и Астън Мартин, но за съжаление Ферари е на стъпка пред нас, а Ред Бул си е далеч напред. Бяха толкова бързи във високоскоростните завои днес, че просто не можех да задържа [Серхио] Перес зад мен“, сподели Ръсел.

„Състезанието бе трудно, защото и износването бе високо. В питлейна се губи много време, което обезсмисля стратегията с два бокса. Това означава много време в DRS влакче. Изпреварванията не са лесни при толкова малки разлики между колите“, допълни Ръсел.