Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Хамилтън ще продължи да кара с новия под за Мерцедес F1 W15:...

Хамилтън ще продължи да кара с новия под за Мерцедес F1 W15: Пистата в Мексико е по-гладка, а и ни трябват данните

1944
0
Люис Хамилтън, Мерцедес F1
снимка: Мерцедес

Люис Хамилтън ще продължи да кара и в Мексико с новия под, който Мерцедес има от уикенда за Гран при на САЩ. На Circuit of the Americas седемкратният световен шампион, съотборникът му Джордж Ръсел и отборът им останаха изненадани от промяната в поведението на болидите F1 W15 от петък до събота. Там имаха само една тренировка, тъй като уикендът в Остин бе със спринт.

В съботната квалификация на COTA пък Ръсел катастрофира и се наложи автомобилът му да бъде поправен със стари спецификации на някои компоненти. Сред тях бе и подът, който бе върнат във Великобритания, за да бъде поправен навреме за Бразилия. Шефът на отбора Тото Волф коментира, че за Аутодромо Ерманос Родригес остава един комплект с новости. Той обаче не бе сигурен дали Хамилтън ще иска да продължи с тях заради загубата на скорост преди седмица.

Хамилтън е разгледал заедно с инженерите данните от уикенда в Остин и вече има по-ясна представа какво се случи там.

„Представянето наистина ще зависи от това дали ще имам същите проблеми като в последното състезание с новите неща. Миналия уикенд колата бе нестабилна, но COTA е много неравна писта. Тази тук (в Мексико) е по-гладка и може би няма да имаме същите грижи“, отбеляза Хамилтън

„В данните видяхме колебание в отстоянието на задната част от настилката и разлика между 12 и 15 мм при влизане в завой плюс вятър отзад със скорост 40 км/ч. Прозорецът, в който аеропритискането е идеално, е много малък. Ако гледате видео запис, ще забележите как подскача колата. Лявото колело тръгва да превърта и мисля, че просто загуби притискане. Смятам освен това, че подът е може би малко по-чувствителен в сравнение с предишната версия. Но ще продължа да карам с него този уикенд, защото пистата не е толкова неравна, а на нас ни трябват още данни за всичко“, продължи Хамилтън.

„До миналото състезание ние имахме голямо доверие в колата. Вървяхме добре. Имаше някои предизвикателства, но като цяло с Джордж се чувствахме комфортно да атакуваме завоите и да разчитаме на болида. А след старта миналия уикенд… Никой не натиска в трети завой, защото е най-лесната крива на трасето! А аз се завъртях там в тренировката. Джордж катастрофира в квалификацията, а в състезанието аз напълно изтървах задната част. Тоест имаше нещо наистина неочаквано и за двама ни. Ако нямаме проблемите от миналата седмица може да сме малко по-близо до челото. В момента всичко е в сферата на предположенията. Аз само се надявам на положително изживяване“, допълни Хамилтън.

Седемкратният световен шампион бе попитан дали не се чувства странно да работи с Мерцедес броени месеци преди да отиде във Ферари.

„Това е работата, за която ми плащат. Не пестя нищо в която и да е от сесиите. В крайна сметка това е отборът, с който бях успешен толкова много, много, много години и искам екипът да продължи така“, отговори Хамилтън.

Техническият директор на Мерцедес Джеймс Алисън отбеляза в коментара си след Гран при на САЩ, че основният въпрос за отбора е точно разликата в скоростта в петък и през останалите два дни на уикенда

„Моето предположение е, че малко прекалено много флиртувахме с отстоянието от настилката. Настоящите болиди обичат да са ниско до пистата. По принцип колкото повече успееш да свалиш колата надолу, толкова повече време печелиш. Но ако прекалиш, то автомобилът започва да се държи доста неприятно. Един неправилен удар в неравност и задницата е избягала, не можеш да се справиш. Предполагам, че ние просто малко прекалихме със свалянето на колата“, каза Алисън.