ФИА обмисля увеличаването на скоростта при движение в бокса на писти като Зандвоорт и Сингапур. Целта на тази идея е да се подобрят стратегиите по време на надпреварите на тези трасета и да доведе до повече спирания в бокса.
ФИА иска да увеличи скоростта в бокса на определени писти, за да ги направи по-интересни от стратегическа гледна точка. Тук се включват Зандвоорт и Сингапур. Скоростта на тези трасета е 60 км/ч заради съображения за сигурност и по-малкия размер на боксовете.
Идеята за увеличаване на скоростта в бокса идва след като първите няколко старта бяха затворени с едно спиране в бокса. Това на практика ги направи по-лесно предвидими и скучни. Единствените изключения бяха Австралия и Бахрейн, където бяха направени повече спирания.
В Джеда и Маями Пирели избра гуми, които са с една стъпка по-меки от миналогодишните. Целта на този ход е да има повече спирания в бокса, които на свой ред да направят състезанията по-интересни и завързани. Очакванията са по-голямото износване на гумите трябва да доведе до повече питстопове, различни стратегии и повече забавления за феновете
Промяната на гумите не оказа голямо влияние. Стратегиите с едно спиране останаха възможни поради ниското износване на гумите на градското трасе. Очакванията са по-меките гуми да доведат до повече спирания в бокса на по-трудната и гореща писта в Маями.
Вчера стана ясно, че главният изпълнителен директор на F1 Стефано Доменикали се срещна с Марио Изола по време на уикенда за Гран при на Саудитска Арабия. Двамата са обсъдили възможности да направят някои състезания по-вълнуващи.
Моторспорт разбира, че ФИА разглежда различни варианти в допълнение към по-меките гуми в дадени уикенд. Един от тези варианти е увеличаване на ограничението на скоростта в питлейна. За повечето Гран при ограничението е 80 км/ч с четири изключения: Мелбърн, Монако, Зандвоорт и Сингапур. Там тя е 60 км/ч от съображения за сигурност.
ФИА даде ясно да се разбере, че максималната скорост не може да бъде променена на пистата в Монако. Федерацията обаче иска да я увеличи на 80 км/ч на писти като Зандвоорт и Сингапур,
Това би трябвало да съкрати общата загуба на време при спиране в бокса и да подтикне отборите към различни стратегии. В Сингапур например общото време за спиране може да бъде намалено от приблизително 29 на само 23 секунди.
ФИА уточни, че за тази промяна са необходими „малки корекции“ на пистите в Зандвоорт и Сингапур. Те трябва да бъдат завършени и одобрени, преди планът да бъде официално съобщен.
Правилникът не се нуждае от промяна. Член 34.7 от Спортния правилник на ФИА вече е записано: „По време на цялото състезание в питлейна ще бъде наложено ограничение на скоростта от 80 км/ч. Това ограничение обаче може да бъде променено от директора на състезанието по препоръка на делегата по безопасността.“
За Монако ФИА въведе задължителни две спирания в бокса. Целта е да се избегне повторение на случилото се миналата година. Тогава почти всички пилоти смениха гуми след червения флаг в началото на надпреварата. Така на практика те не направиха спирания в бокса и изкараха цялата състезателна дистанция като един дълъг спринт. Но повечето пилоти изразиха скептицизъм и не вярват, че повечето спирания ще подобрят екшъна на това толкова бавно и тясно трасе.
🚨 The FIA is set to raise the pitlane speed limit at some Formula 1 races this year as part of an effort to increase the likelihood of more pitstops.
A 20km/h increase would mean a 5-second time reduction per pitstop.
[@wearetherace] pic.twitter.com/1JmYz5G8dx
— McLaren News | 🇬🇧 🇦🇺 (@McLarenF1_News) May 1, 2025