Люис Хамилтън изглеждаше малко по-доволен от състоянието на своя Mercedes W13 след края на първите свободни тренировки в петък на пистата Джеда. Британецът завърши втората тренировка на пето място и се доближи на половин секунда от темпото на водача Шарл Льоклер с Ферари. Това е много по-добре от представянето му миналата седмица в Бахрейн.
Но той бързо призна, че автомобилът все още страда от същите проблеми с представянето, по-специално от явлението „отскачане.“ При него автомобилът подскача нагоре-надолу на бързи прави поради така нареченият граунд ефект.
„Денят беше добър“. каза той . „Все още имаме същите проблеми, каквито и в Бахрейн. Не спиране да работим върху тях.“
„Определено високоскоростните завои в Джеда ни създават затруднения. Сцеплението на пистата е наистина добро. Просто трябва да намерим малко повече скорост на правите. Днес ще анализираме данните от вчерашния ден и ще се поставим в най-добрата позиция за квалификацията.“
Съотборникът на Хамилтън Джордж Ръсел също бе доволен от петъчния ден в Джеда. Британецът финишира шести, изоставайки на по-малко от една десета от Хамилтън.
„Все още изпитваме същите проблеми, с които се сблъскахме миналия уикенд в Бахрейн“, потвърди той. “ Знаем, че имаме още много работа, за да намалим разликата с Ред Бул и Ферари.“
„Този уикенд ще се борим да увеличим максимално възможностите си за точки. Със сигурност ще дадем всичко от себе си в квалификацията.“
Имайки предвид късмета на отбора да спечели изненадващо трето и четвърто място в Бахрейн, Ръсел добави:
„Тук всичко може да се случи, така че е важно да сме на една ръка разстояние, за да спечелим възможно най-много точки.“
That’s our Friday in Jeddah ✅ A solid FP2. Team will be hard at work overnight to keep fine-tuning W13. 💪 pic.twitter.com/DfrEq1FSYE
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) March 25, 2022
Инженерният директор на Мерцедес Андрю Шовлин призна, че отстраняването на проблемите в новия автомобил се е оказало доста трудно.
„Опитахме още няколко експеримента, за да разберем проблема с отскачането. Някои от тях го влошиха, а други помогнаха.“
„Можем да го намалим леко за квалификацията, тъй като то влияе на пилотите в някои от завоите и им коства време. Но все още не разполагаме с решение, което да премахне проблема напълно.“