Люис Хамилтън коментира новите тестове за огъването на предните крила, които ще бъдат въведени този уикенд. Пилотът на Ферари ще следи с интерес „как това ще се отрази на различните отбори.“ Макс Верстапен, Карлос Сайнц и Оскар Пиастри също изказаха мнението си по тази тема.
Този уикенд ФИА въведе по строги тестове на предните крила. Федерацията се опасява, че някои отбори се възползват твърде много от това и получават сериозно предимство
На практика F1 отборите се оказаха принудени да преследват този път, тъй като тези огъващи се крилата им помогнаха да намерят повече ефективност с последното поколение болиди с граунд ефект.
От 2022 г. насам автомобилите често страдат от недозавиване при движение с ниска скорост и от презавиване при движение с висока скорост. Затова по-гъвкавото предно крило се разглежда като най-добрия начин за балансиране на тези два проблема, тъй като регулира своите характеристики.
Ако няма огъващите се крила, отборите ще трябва да отстранят тези проблеми чрез елементи, като например твърдостта на окачването. Това може да създаде някои главоболия, особено когато става въпрос за намиране на добър компромис при настройките.
Темата за огъващите предни крила беше коментира по време на вчерашните срещи с медиите. Запитан колко трудно ще бъде за отборите да настроят колите си след новите тестове на ФИА, Хамилтън отговори така: „В крайна сметка гъвкавите крила са пример за лошо разработени технически правила.“
„Създаването на устройства и механизми по автомобила от механична гледна точка.. мисля, че само инженерите са в състояние да го направят. Все още не е толкова лесно да се получи необходимото натоварване на предната част на автомобила при ниска скорост. Не можете просто да разчитате единствено на механично сцепление.“
„Досега всички се справят по някакъв начин, някои по-добре от други. Този уикенд ще бъде интересен, защото имаш по-малко огъване на предното крило. Следователно много натоварване на предницата във висока скорост и по-малко в ниска.“
„Ще бъде интересно да видим как това ще се отрази на различните отбори. Крилата на някои отбори вероятно се огъват повече от други и са се справили по-добре тях“, добави пилотът на Ферари.
Огъващите се крила помагат на отборите да преодолеят ключов проблем с настоящото поколение автомобили. Затова Хамилтън смята, че ограничаването им не е толкова добра идея
„Ако трябва да съм честен, не знам защо се стигна до това [ограничаване]. Всъщност не съм прекарал много време в размисъл за това.
„Беше положително, когато се появиха огъващите се крила. Някои отбори бързо ги въведоха много бързо, а други- много бавно. Това беше положително. Спомням си, че когато бях в Мерцедес и го получихме миналата година по това време, то оказа положително влияние нас. Някои хора го получиха по-рано, други по-късно. Тези компоненти направи това поколение автомобили много по-приятни за каране. Затова съм сигурен, че се върви в грешна посока.“
„Но предполагам, че става въпрос по-скоро за за това да се уверим, че това ще е за добро. Предполагам, че ще продължим напред. Надявам се това да сближи всички отбори“, завърши Люис Хамилтън.
Предполага се, че по-строгите тестове за крилата не са накарали отборите да направят сериозни промени. Ред Бул е един от екипите, който се надява да спечели най-много от тази промяна в правилата. Но според Макс Верстапен, ефектът няма да бъде толкова сериозен, за да доведе до големи размествания в класирането.
„Вероятно малко ще се промени балансът на автомобила. За нас обаче няма да бъде много“, каза Верстапен. „Не очаквам огромни печалби или загуба на време между отборите. Мога да кажа това с доста голяма увереност. Смятам, че тези крила никога не са ни давали огромно подобрение на представянето.“
„Не знам дали сме сбъркали или не сме извлекли максимума от тях. Но съм сигурен, че всичко това е управляемо и за другите отбори. Ако имаш добър автомобил, имаш добър автомобил. Добре, предното крило се огъва малко по-малко. Но мисля, че можеш да настроиш всичко около него“, добави четирикратният световен шампион.
Карлос Сайнц смята, че въздействието няма да бъде повече от „една десета нагоре или надолу.“ Разбира се, подобни разлики могат да имат голямо значение във Формула 1.
Макларън е отборът, който се възползва най-много от огъващите се крила. Въпреки това Оскар Пиастри омаловажи новите тестове и не очаква те да окажат сериозен негативен ефект
„Мисля, че най-големият проблем ще бъде в това колко е прехвалена тази промяна. Знаем какво е различното. Мисля, че всеки ще трябва да се промени до известна степен“, каза Пиастри.
„Аз не съм карал с това предно крило, но Ландо [Норис] вече е карал с него тази година [в тренировките на Имола]. Сигурни, че това не е нашият вълшебен куршум. Нямаме вълшебен куршум, но това не е основната ни сила“, добави лидерът в шампионата.
✨ The weekend race ✨
Exciting weekend ahead as @fia rolls out new front & rear wings regulations at the #SpanishGP 🤩#FlexiWing #F1 pic.twitter.com/Ne4Wi2rZkT
— Ashraf Ahmed (@Ashraf_Ahmed94) May 30, 2025