Начало Избрани Хамилтън: Загубих гласа си от толкова викане в колата

Хамилтън: Загубих гласа си от толкова викане в колата

2737
0
Люис Хамилтън, Мерцедес
Люис Хамилтън, снимка Мерцедес

Люис Хамилтън спечели квалификацията за Голямата награда на Унгария. Пилотът на Мерцедес поднесе огромна изненада, след като подобри времето на Макс Верстапен с 3 хилядни в самия финал на сесията. По този начин Хамилтън записа полпозишън №104 в своята кариера и първи такъв за тазгодишната кампания.

Хамилтън не бе смятан за фаворит за полпозишъна. Седемкратният световен шампион остана извън топ 10 след края на вчерашните тренировки. Британецът дори разкритикува новия формат на квалификацията, който се използва през този уикенд.

Днес обаче Хамилтън показа много добра скорост. 38-годишният състезател беше най-бърз в третата свободна тренировка на пистата „Хунгароринг.“ Така той даде заявка, че може да е един от съперници на Верстапен по време на квалификацията

Хамилтън успя да прескочи първите два сегмента на квалификацията в Унгария. В тях се използваха само твърди и средно твърди гуми. В началото на Q3 той изостана малко от Верстапен и Ландо Норис, които изглеждаха фаворити за полпозишъна.

От Мерцедес приложиха интересна тактика и изчакаха до самия край на сесията. Тогава Хамилтън направи феноменална последна обиколка и изпревари Верстапен с три хилядни от секундата. Така той записа първи полпозишън от Гран при на Саудитска Арабия 2021. Това също така беше втори пореден полпозишън за Мерцедес в Унгария. Миналата година квалификацията бе спечелена от Джордж Ръсел.

Хамилтън бе доста изненадан да бъде на полпозишън. Британецът благодари на всички в Мерцедес за прекрасно свършената работа от началото на уикенда в Унгария.

„Това беше една луда година и половина. Загубих гласа си от толкова много викане в колата. Честно казано усещането е невероятно“, сподели Хамилтън веднага след финала на квалификацията.

„Чувствам се толкова благодарен, че съм тук. Екипът работи толкова упорито. Натискахме толкова много, така че най-накрая накрая спечелихме полпозишън, който се чувства все едно е първи в кариерата ми“, продължи Хамилтън. „Не очаквах да се боря за полпозишъна. Когато се стигна до последния му тур, дадох всичко от себе си и натисках до краен предел.“

Хамилтън остава здраво стъпил на земята, макар да спечели полпозишъна. Британският ветеран заяви, че неговият отбор все още има сериозно изоставане от върха

„Това беше огромно предизвикателство за всеки един човек в екипа. Имаше възходи и падения и се усети като едно голямо пътуване с влакче на ужасите. Но въпреки това никой от нас не загуби вяра. Всички се обединихме и се съсредоточихме върху опитите да насочим автомобила в определена посока“, обясни пилотът на Мерцедес. „Губехме толкова много време в завой 4 и 11 в сравнение с останалите, така че атакувах максимално и се надявах колата да остане на пистата.“

„Беше трудно и ще продължи да бъде трудно оттук нататък. Все пак се надявам това да покаже, че сме на прав път и можем да го направим, ако продължим да натискаме“, завърши Люис Хамилтън.

Съотборникът на Хамилтън Джордж Ръсел е на противоположния полюс. Младият британец стана „жертва“ на новия квалификационен формат и отпадна още в Q1. Така той ще потегли 18-ти в утрешната Гран при, освен ако не напредне заради наказание на някой пилот пред него.

„Намирахме се във възможно най-неподходящата позиция по време на цялата сесия. Също така поемахме прекалено голям риск като отбор“, заяви Ръсел.

„Трябва да се справяме по-добре като отбор. Другият автомобил беше толкова бърз, че нямаше нужда да зареждаме с гориво за една обиколка и да тръгваме точно в края при голям трафик. Опитах се да спазя джентълменското споразумение, но бях изпреварен от други автомобили, най-вече от Пиер [Гасли]. Бях с три десети по-бавен още преди да започна да натискам и в крайна сметка обиколката беше изгубена. Няма да обвинявам никой от пилотите, тъй като всеки се бори за себе си.“