Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Ботас: С промените колата ни стана по-балансирана

Ботас: С промените колата ни стана по-балансирана

660
0
Гуаню Жу, Валтери Ботас
Гуаню Жу и Валтери Ботас; снимка: Алфа Ромео

Валтери Ботас и съотборникът му в Алфа Ромео Гуаню Жу направиха съвместна среща с малка група представители на медиите в Абу Даби, за да обобщят шампионата във Формула 1, който завършва в неделя.

„Годината беше малко като увеселително влакче с пикове и спадове“, описа сезона опитният Валтери Ботас. „Започнахме силно, имахме предимство в теглото. След това имаше един труден период, преди да се върнем отново на по-добри позиции към края.“

На въпрос на ClubS1 какви точно са резултатите от последните промени и как усеща колата с тях Ботас обясни, че тя е станала „по-добре балансирана и от там по-лека за каране и по-бърза“

„Намали се чувствително разликата, която имахме като поведение в бързите и бавните завои, сега тя е по-постоянна и добра и в двата типа криви“, обясни още финландецът, който се върна в зоната на точките в Гран при на САЩ с новите елементи по колата като предно крило и под.

На въпрос дали не са му липсвали малко хората от Мерцедес, с които работи от 2017 до 2021 г., Валтери бе откровен.

„Разбира се, предишните тимове винаги липсват по някакъв начин, без съмнение. Липсваха ми Уилямс, Мерцедес, където се запознах с много хора, но както казах по-рано тази година, не бих искал да съм никъде другаде в момента“, отговори Ботас.

„Имах доста време да се адаптирам, защото още през август миналата година вече бях решил бъдещето си в този отбор. През зимата имах време да работя върху него и да си поставя нови цели. Разбира се, не е хубаво да се откажете от факта, че сте в кола, която може да спечели всяко състезание. Усещането е различно. Но ако започнете с различна нагласа, че става дума за дългосрочен план, можете да се справите добре със ситуацията.“

Според него въпреки въведените бюджетни ограничения все още има голяма разлика във възможностите на екипите, но все пак всичко това е добра база за сезон 2023 и следващите години. Промените са обнадеждаващи, че посоката при екипа от Хинвил е вярна.

„Ние със сигурност сме един от най-малките отбори“, продължи победителят в 10 Гран при. „Със сигурност имаме значително по-малък брой хора от големите, а и има разлика в ресурсите, съоръженията и самия състав от хора.“

Гуаню заяви от своя страна, че имал шанса да срещне най-добрия учител в лицето на бившия пилот на Мерцедес. Ботас му е помогнал страшно много, особено в началото при първите тестове и състезания.

„Годината беше ужасно трудна, най-вече от гледна точка на огромния натиск, на който си подложен във Формула 1“, заяви Жу. „Имаше наистина много пикове и сривове. За мен, разбира се най-добрите бяха Монца и… Силвърстоун преди инцидента, защото всичко се развиваше добре – тренировки, квалификация.“

За Валтери пък може би върхът бе Имола. Проблемите вероятно идваха най-вече от грешки в квалификациите и технически проблеми, но очакванията му са този уикенд да е най-силния

„Надявам се да е този! Най-добрият досега вероятно беше Имола. Беше силен уикенд, защото спечелих точки както в спринта, така и в неделя. Беше наистина силно. Няколко уикенда бяха добри, но особено ми хареса състезанието в Сао Пауло. Не колата за безопасност в края. Но като изключим това, беше хубаво да се върна там. Както казах, надявам се това да е най-добрият ми уикенд за сезона“, разясни пилотът на Алфа.

Ботас бе помолен да коментира ситуацията между Макс Верстапен и Серхио Перес от Бразилия. Той призна, че е бил учуден от нидерландеца, но нямаме пълната картина. При всички случаи това говори за недобра комуникация и липса на доверие, което е изключително важно.

„Доверието между пилота и пита е супер важно. Бил съм и от двете страни при подобна ситуация и знам, че всичко трябва да е добре договорено и ясно“, добави финландецът.