Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Ботас взе полпозишъна за Гран при на Емилия Романя

Ботас взе полпозишъна за Гран при на Емилия Романя

2868
0
Валтери Ботас
Валтери Ботас; снимка: Мерцедес

Валтери Ботас спечели полпозишъна за Гран при на Емилия Романя. До него на първа редица на стартовата решетка ще е съотборникът му в Мерцедес Люис Хамилтън. Трети се класира Макс Верстапен, който имаше проблеми по време на Q2 със задвижващата система Хонда в своя Ред Бул.

Температурата на въздуха се бе качила до 19 градуса, тази на трасето – до 26. Прогнозата все така сочеше, че няма да вали, а в началото на Q1 никой не губи време и всички излязоха на пистата. Изборът на гуми бе един – софт. Първото време даде Кевин Магнусен – 1:17.186 мин, като то бързо бе подобрено от редица пилоти.

Люис Хамилтън се обади по радиото, че се опасява дали не е строшил нещо отпред вдясно на колата си, след като мина лошо през бордюр

След първите серии от обиколки обаче англичанинът бе начело с 1:14.574. На 0,052 сек зад него бе съотборникът му Валтери Ботас. Времето на финландеца обаче бе анулирано заради нарушаваме ограниченията на пистата. Така втори бе Макс Верстапен (+0,460 сек), следван от Шарл Льоклер, Пиер Гасли, Ландо Норис. Ботас бе в зоната на изпадащите заедно с Магнусен, Кими Райконен, Алекс Албон (също след изтрит тур) и Даниел Рикиардо.

Рикиардо се измъкна още с първия си бърз тур от дъното на таблицата, но постепенно бе върнат отново под чертата – 16-ти. Ботас сложи нов софт и даде второ време (+0,060 сек). Междувременно Хамилтън подобри още собственото си постижение – 1:14.229.

Албон успя да запише седми резултат в края на Q1. Магнусен излетя от пистата в чакъла, успя да се върне на трасето. Ботас излезе пред Хамилтън, след като най-добрият тур на Люис бе анулиран заради неспазване ограниченията на пистата. След първия квалификационен сегмент от сесията отпаднаха пилотите на Хаас, Алфа Ромео и Николас Латифи.

В Q2 пилотите на Мерцедес, Ред Бул и Ферари започнаха сериите си с гуми медиум

Верстапен бе недоволен, тъй като нямаше мощност. „Нямам идея какво става!“, каза той по радиото и се прибра в бокса.

Ботас оглави класирането с 1:14.585 мин. Хамилтън бе на 0,058 сек зад него, следван от Гасли, Рикиардо, Норис. Албон се завъртя по време на бързата си обиколка. В зоната на отпадащите бяха пилотите на Ред Бул, Строл, Ръсел и Фетел.

Фетел сложи софт, но все така оставаше под чертата, докато Льоклер даде четвърто време – също с меките гуми

Верстапен успя да излезе пак, отново бе с медиум и даде четвърти резултат. Албон го измести от тази позиция, като той бе със софт.

Опитът на Фетел не бе достатъчен добър, а и бе изтрит заради ограниченията. Той отново не продължи след Q2 заедно със състезателите на Рейсинг Пойнт, Ръсел и Окон.

В кратката пауза между Q2 и Q3 маршалите изчистиха пистата от нанесения чакъл. Зоните за сигурност на Имола не са асфалтирани и всяко излитане означава камъчета, ако пилотът успее да се върне на трасето.

В Q3 след първите серии Хамилтън бе пръв с 1:13.781 мин. Ботас бе на 0,031 сек от него

Следваха Верстапен (+0,7), Гасли, Албон, Льоклер, Норис, Квят, Рикиардо, Сайнц.

При последните опити Хамилтън подобри с 0,075 сек най-доброто си време. Ботас обаче го победи с 0,097 сек. Верстапен остана трети, следван от Гасли, Рикиардо, Албон. Льоклер зае седмо място, а на позициите от осма до десета се наредиха Квят, Норис и Сайнц.

Ако сте намерили правописна грешка, моля уведомете ни като маркирате текста и натиснете Ctrl+Enter.