Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Хамилтън пръв в Китай, Мерцедес с двойна победа в F1 старт №1000

Хамилтън пръв в Китай, Мерцедес с двойна победа в F1 старт №1000

3653
0
Люис Хамилтън
снимка: Мерцедес

Люис Хамилтън спечели Гран при на Китай, надпревара №1000 от световния шампионат на Формула 1 и трети кръг от първенството за 2019 г. С второто място на Валтери Ботас Мерцедес взе трета поредна двойна победа от началото на сезона досега. Себастиан Фетел с Ферари финишира трети на пистата в Шанхай.

Преди началото на състезанието Алекс Албон бе в питлейна, откъдето потегли в надпреварата. Пилотът на Торо Росо претърпя тежка катастрофа в съботната свободна тренировка и не участва в квалификацията.

Времето бе по-мрачно в сравнение с предходните два дни. Температурата на въздуха бе 19,5 градуса, тази на пистата – 29,1. В загряващата обиколка Макс Верстапен и Роберт Кубица се завъртяха.

На старта Хамилтън тръгна по-добре и изпревари Ботас. Льоклер също задмина съотборника си. Назад в колоната имаше удари между Данил Квят, Ландо Норис и Карлос Сайнц. Макларън-ите минаха през бокса, а рейс контролът включи режим на виртуален сейфти кар.

Норис и Сайнц сложиха гуми хард. Британецът получи и съобщение по радиото за повреди по пода на автомобила си.

В петия от 56 тура в надпреварата Хамилтън бе на 1,8 сек пред Ботас и авансът му се увеличаваше

Льоклер се движеше на 0,7 сек пред Фетел. Верстапен вървеше пети, следван от Пиер Гасли, Рикиардо и направилия чудесен старт Серхио Перес. Нико Хюлкенберг и Кими Райконен допълваха топ 10.

Квят получи наказание преминаване през питлейна заради инцидентите в началото.

Антонио Джовинаци направи много ранно спиране в бокса в седмия тур, а Данил влезе за наказанието си. Междувременно Хамилтън увеличи преднината си на над 3 секунди. Фетел каза, че не може да доближи повече Льоклер. Шарл получи съобщение да вдигне темпото, тъй като в противен случай ще трябва да пропусне съотборника си.

Малко след това от питуола на Ферари директно наредиха на Льоклер да пусне Фетел, което той стори

През бокса до 13-ия тур бяха преминали още пилотите на Хаас и Хюлкенберг. Всички сложиха гуми хард.

След размяната позициите на пилотите на Ферари Фетел на два пъти сбърка и блокира колелата си. Льоклер се движеше на под секунда зад него, а от бокса се опитаха да го успокоят с репликата: „Вършим си работата, остани съсредоточен, вършим си работата”.

„Губя доста време. Не знам дали искате да го знаете, просто ви съобщавам”, обади се Льоклер по радиото. Отговорът бе: „Обсъждаме го.” Фетел губеше до секунда на обиколка от Хамилтън и го инструктираха да натисне. Дистанцията спрямо съотборника му се увеличи до 1,4 сек, а Верстапен настигна Ферари-тата.

В 17-ата обиколка Хюлкенберг прибра Рено-то си в бокса и отпадна

Верстапен смени гумите си и взе хард. Фетел след това влезе в пита (сложи медиум) и се върна на пистата пред пилота на Ред Бул. Макс атакува съперника от Ферари, но Себастиан се защити. Двамата бяха четвърти и пети в този момент след боксовете си.


Ботас пръв от пилотите на Мерцедес спря в бокса в 21-ата обиколка. И той сложи най-твърдите гуми за уикенда. В следващия тур и Хамилтън бе в пита, смени стартовия си медиум с хард. Льоклер последен от челото направи бокс и вече всичко пилоти от първа до шеста позиция бяха с твърдите гуми. Заемащият седма позиция Райконен единствен в топ 10 бе с медиум. Хамилтън водеше пред Ботас, Фетел, Верстапен, Льоклер, Гасли, Кими, Рикиардо, Перес, Грожан.

„Изглежда и вятърът малко се поуспокои, Макс. Това може да направи колата малко по-предвидима”, съобщиха от Ред Бул на Верстапен.

В челото Хамилтън бе на 2,7 сек пред Ботас в 27-ата обиколка. Фетел вървеше на над 4 секунди пред Верстапен, а Льоклер бе на 7,7 сек от пилота на Ред Бул. Шарл попита тима си дали трябва да внимава с гумите си и получи отговор, че е необходимо да натиска. От Ферари му казаха също така, че обмислят „план Б”.

Верстапен влезе за втори бокс в 34-ия тур, като този път сложи гуми медиум. Фетел стори същото в следващата обиколка. Мерцедес пък прибраха и двете си коли в пита едновременно. И техният избор бе за средните по твърдост гуми. След връщането им на трасето Хамилтън продължи да води, а Льоклер (само с 1 спиране и с хард) бе втори, докато Фетел записа най-бързия тур в надпреварата.

В 39-ата обиколка Ботас започна атаки срещу Льоклер

След няколко опита финландецът задмина съперника и си върна второто място. Фетел бързо скъси дистанцията до Шарл и в 41-ата обиколка вече бе на под секунда от съотборника си. Малко след това го задмина и Льоклер влезе в пита, също за медиум, като се и забави малко в бокса.

10 тура преди финала Хамилтън уверено водеше пред Ботас, Фетел бе трети, а Верстапен се движеше на 10-11 секунди зад германеца. Льоклер заемаше петото място, следван от Гасли, Рикиардо, Перес, Райконен, а стартиралият от питлейна Албон допълваше топ 10.

До финала повече размествания нямаше и Хамилтън спечели Гран при на Китай. Ботас пресече финала втори пред Фетел и Верстапен.