Люис Хамилтън е пазел максимално задвижващата си система по време на Гран при на Германия, за да съхрани максимално нейния ресурс. До момента след 12 състезания британецът е използвал 3 двигателя, 5 турбокомпресора, 5 системи MGU-H, 3 MGU-K, 4 батерии и 4 електронни блока при 5 разрешени от всеки един компонент за сезона.
При оставащи 9 кръга до края на сезона е очевидно, че той ще трябва да използва поне по 2 нови турбокомпресора и MGU-H, които ако се внедрят за едни състезателен уикенд ще струват на пилота по 5 места назад в решетката за всеки компонент или общо 20. Ако се стигне до подобно наказание обаче, то би било логчино да бъдат използвани и други нови компоненти, при положение, че той така или иначе ще стартира от дъното на решетката, а наказанията не се натрупват за следващите стартове.
“Вече използвах 5-ата си бройка за някои от компонентите за сезона в Германия, коментира ситуацията Люис. – Затова се опитвах максимално да щадя живота им, защото не е ясно колко още ще трябва да изкарам с тях. Намалих максимално мощността и слушах какво ми казват инженерите. Предстоят 9 състезания и очевидно ще имам наказания. Затова не мисля, че имам предимство (спрямо Розберг), въпреки преднината в точките.”