Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Хамилтън пред Ботас и Верстапен в третата сесия на Ред Бул Ринг

Хамилтън пред Ботас и Верстапен в третата сесия на Ред Бул Ринг

1999
0
Люис Хамилтън
Люис Хамилтън; снимка: Мерцедес

Люис Хамилтън бе най-бърз и в третата свободна тренировка за Гран при на Австрия. Англичанинът изпревари съотборника си в Мерцедес Валтери Ботас. Трети бе Макс Верстапен (Ред Бул).

Малко преди съботната свободна сесия ФИА и Формула 1 съобщиха, че в периода 26 юни – 2 юли са направени тестове за COVID-19 на 4032 души – пилоти, отбори, служители. Сред тях няма нито един положителен резултат. Федерацията и F1 ще продължат да оповестяват резултатите от тестовете на всеки 7 дни.

Последната свободна тренировка започна при температура на въздуха от 21 градуса и значително повишена температура на трасето в сравнение с петък – малко над 41 градуса.

Променените условия накараха някои пилоти да направят опознавателни обиколки още след светване на зеления семафор. Повечето обаче си бяха по боксовете, Люис Хамилтън дори не бе в гаража в началото. Шесткратният световен шампион сутринта направи изявление в профила си в Инстаграм, че информациите за изискванията му за заплата не са верни.

Междувременно Хелмут Марко обясни, че в Ред Бул имат само две нови предни крила. Макс Верстапен счупи едно от тях вчера, днес ще получи другото, а Алекс Албон трябваше да кара с предходната спецификация.

Първото време в таблицата се появи 10 минути след началото на тренировката – 1:06.307 мин на Карлос Сайнц (с гуми медиум), което испанецът свали до 1:06.264

Със средните по твърдост гуми започна работа и тимът на Мерцедес.

Ботас излезе пръв с 1:05.448. Веднага след това бе изпреварен от Фетел – 1:05.159 мин, като от Ферари предпочетоха софт в началния етап на тренировката. Даниел Рикиардо бе с трето постижение пред Верстапен, Хамилтън и Шарл Льоклер.

Австралийският пилот на Рено даде второ време в следващия си бърз тур – на 0,221 зад Фетел. Той бе със софт. Хамилтън на свой ред оглави подреждането – 1:05.140, а Льоклер се нареди трети, зад съотборника си.

В 23-ата минута от тренировката иззад колата на Серхио Перес отново се появи сив дим. Веднага след това Николас Латифи катастрофира на първи завой. Рейс контролът веднага спря сесията, тъй като по трасето имаше разпилени отломки след удара на Уилямс-а в предпазните бариери. Маршалите трябваше да приберат колата, а пилотът отиде в лекарския център за преглед.

12 минути бяха необходими, за да се приведе пистата в нормално състояние.

След подновяване на сесията Хамилтън продължи работа с гумите медиум. Фетел и Льоклер сложиха нов софт

Двамата дадоха последователно първо време – Шарл излезе начело с 1:04.703. След това състезателите на Мерцедес взеха най-меките гуми и изпревариха съперниците от Ферари. Хамилтън записа 1:04.130 мин – време, което бе по-добро с над половин секунда от това на Льоклер (+0,573 сек).

15-ина минути преди карирания флаг пети и шести в подреждането бяха състезателите на Рено Естебан Окон и Даниел Рикиардо. От Ред Бул започнаха квалификационна симулация с Верстапен. Нидерландският пилот вървеше на няколко стотни зад времената на Хамилтън в първите два сектора, а на финала бе на +0,283 сек зад англичанина с най-голяма загуба в последната част на трасето. Това бе трето по сила постижение.

В края на сесията температурата на асфалта бе достигнала 49 градуса. Последните 5 минути бяха доста натоварени, тъй като повечето състезатели бяха на трасето. Ботас допусна грешка и се прибра.

Хамилтън остана начело, следван от съекипника си, Верстапен, Перес, Льоклер, Албон. Топ 10 допълниха Фетел, Ланс Строл, Пиер Гасли и Ландо Норис.