Колтън Херта заяви, че е много изненадан от интереса към него от страна на Ред Бул. Австрийската компания иска да привлече американския пилот в Алфа Таури. Единственото препятствие да се случи това нещо е получаването на суперлиценз. Без него той няма да как да кара във Формула 1.
Херта се оказа в център на пазара на пилотите тази година след изненадващото преминаване на Алонсо в Астън Мартин през 2023 г. Френският отбор веднага посочи Оскар Пиастри като заместник на испанеца. Оказа се, че младият австралиец се е изплъзнал от ръцете на Алпин и е подписал с Макларън.
След това отборът от Енстън се насочи към Пиер Гасли. Французинът има договор с Ред Бул до края на следващия сезон. От друга страна, той би могъл да бъде освободен предсрочно ако Алпин изпълни всички условия на Червените бикове. От своя страна австрийците иска да привлекат Херта като заместник на Гасли в Алфа Таури.
Според д-р Марко, американецът е договорил личните си условия и всичко зависи от това дали ФИА ще даде суперлиценз. В момента на Херта не му достигат 8 точки, за да получи този пропуск.
Има голяма вероятност ФИА да не направи изключение за случая с Херта. Нарушаването на спортните правила може разбърка сегашната йерархия в моторните спортове. По този начин голяма част от пилотите от F2 и F3 няма да дават всичко от себе си, за да съберат необходимия брой точки.
В момента Херта изчаква да види как ще се развият нещата. Според него, възможността с Алфа Таури е изненада за него, след като той е свързан с отбора на Макларън и дори направи тест с миналогодишния автомобил на британския тим.
„Бях изненадан, когато разбрах за интереса от страна на Ред Бул. Честно казано не мислех, че съм в полезрението на някой друг отбор от F1.“
„Всички в Макларън изглеждаха много доволни от това как протече тестът и каква беше физическата и психическата ми подготовка.“
„Мисля, че този тест ми помогна. Но да, малко съм шокиран да чуя за новината за преминаването ми в Алфа Таури когато излезе първоначално.“
Херта не желае да коментира бъдещето си в моторните спортове. Според него, пилотите в Индикар заслужават повече точки за суперлиценз, като се има предвид огромната конкуренция в американския шампионат.
„Мисля, че има много повече неща, които трябва да се доуточнят. Наистина разбирам и двете страни на спора“, каза Херта.
„Очевидно ФИА иска да защити своите серии и иска техните пилоти да преминават през системата. Но вярвам, че Индикар заслужава малко повече признание, освен поддържате серии F3 и F2.
Американецът няма представа ФИА може да направи изключение и да разреши той все пак кара за Алфа Таури.
„Не и честно казано, не знам какво се случва. Казах на баща ми [бившия пилот от Индикар Брайън Херта, който управлява кариерата на Колтън] да ме държи малко настрана, за да мога да се съсредоточа върху Индикар и отбора на Андрети Аутоспорт. Това е трудна тема, която има много аспекти, за които може би ще се изненадам да прочета!“
„Може би не всички неща са верни, но честно казано, не съм сигурен на 100 %“, допълни Колтън Херта.
Шефът на Ред Бул Кристиан Хорнер заяви, че ще пусне Гасли в Алпин само ако успее да привлече 22-годишния американец в Алфа Таури. От друга страна, Херта има договор с Андрети Аутоспорт и за следващата година и трудно ще бъде освободен.
Colton Herta ➡️ AlphaTauri?
Ted Kravitz talks about the difficulties of the move to F1 for the American driver 🏎️ pic.twitter.com/58dNV8Wova
— Sky Sports News (@SkySportsNews) September 8, 2022