Начало Рали Хирвонен води и през ден 2 на рали Швеция, Льоб намали разликата

Хирвонен води и през ден 2 на рали Швеция, Льоб намали разликата

70
0

Мико Хирвонен продължава да води във временното генерално класиране на рали Швеция и през втория ден от надпреварата, първи кръг от WRC за сезон 2010.

При преминаването на вчерашните следобедни етапи Мико Хирвонен (Форд) пое водачеството в състезанието, оставяйки след себе си пилотите на Ситроен Себастиен Льоб и Дани Сордо.

Тази сутрин, при температура -21 градуса, в 6 ч. екипажите напуснаха закрития парк в Карлщад и се отправиха на 85 км северно към сервиза в Хагфорс. След регламентиран 15-минутен престой там и 18 км преход Хирвонен атакува първи началната отсечка Варгасен 1. При успешното си финиширане се оказа, че финландецът почти е удвоил разликата си от вчера с Льоб и тя нарасна на 10,8 сек. В никакъв случай обаче не може да се каже, че Хирвонен се добра лесно до този резултат, защото след тренировките настилката на етапа коренно се промени и под снега започна да избива чакъл. По тази причина Мико трябваше особено да внимава за съхранението на гумите си. От своя страна Льоб отново нямаше обяснение за изоставането си в отсечката с 4,6 сек и твърдеше че прави всичко възможно, за да настигне Хирвонен.

Другият пилот на заводския тим на Ситроен Дани Сордо записа трето време, но се оплака от нестабилност в предната част на автомобила, особено в края на дългите завои. По тази причина испанецът коментира, че му липсва увереност при управлението на автомобила, което се отрази и на резултатите му.

Пети в отсечката се класира Маркус Грьонхол, а след него и пилотът на Junior Citroen Team Себастиен Ожие. Французинът обаче пристигна без заден спойлер и не можа да каже кога е изчезнал елементът, но коментира, че липсата му определено го притеснява, тъй като в ралито тепърва предстоят доста бързи секции.

С постижението си на следващата отсечка Саген 1 Льоб стопи част от преднината на съперника си Хирвонен в генералното класиране. Етапът обаче закъсня с 45 минути. Причината бе, че той е доста популярен сред зрителите и тъй като се появява в програмата за първи път от 2004 г. това предизвика още по-голям интерес. Комисарите трябваше да се уверят, че всички зрители се намират на безопасни места и едва тогава дадоха разрешение за стартиране.

Закъснението вероятно разконцентрира Хирвонен, въпреки че той отрече, но резултатът му в известна степен го доказа. Той записа трето време и изоставане от 3,9 сек от лидера Льоб, за което способства и докоснатата от финландеца за кратко снежна преспа по очертанията на трасето и разместването на предната броня.

Изненадата в отсечката бе Маркус Грьонхолм с второто си време. Все пак той бе допълнително мотивиран, тъй като това е любимият му етап (Маркус дори е кръстил на негово име ресторанта си във Финландия).

В предпоследния етап до обедния сервиз Фредриксберг 1 големият щастливец се оказа Дани Сордо, чийто късмет не му позволи да напусне състезанието предсрочно. Движейки се на 6-а предавка, испанецът докосна снежна преспа и за момент загуби контрол върху автомобила си Ситроен С4.

– Движехме се толкова бързо на 6-а скорост, когато се ударихме в снега край пътя – обясни самият Сордо. – После имаше сняг навсякъде, спомням си, че видях дървета и си помислих: „край, свърши се.“ После, не знам как, се озовахме отново по средата на пътя и всичко бе наред. Беше невероятно.

Това „упражнение“ коства на Сордо около 15 сек, поражения по дясната страна на автомобила и откъсване на задния спойлер.

Най-бързи в етапа бяха Льоб и Хирвонен, които се откъснаха пред останалите и в генералното класиране след изоставането на Сордо с 36,5 сек.

За Латвала това бе поредният труден етап, въпреки намаляването на преднината на основният му съперник Сордо. По тази причина финландецът коментира, че по време на обедния сервиз задължително ще внесе корекции в настройките на автомобила си.

Последната отсечка преди 30-минутния сервиз Хагфорс Спринт 1 бе с най-малката дължина в цялото рали – 1,87 км. Тя се отличава от всички останали освен с краткостта си и с факта, че екипите карат покрай реални сгради като маршрутът включва доста 90-градусови завои. Тук най-бърз бе Себастиен Льоб, а съперникът му Мико Хирвонен записа 5-и резултат и изоставане от 2,5 сек.

Така, преди повторното минаване на тези 4 етапа и окончателното приключване на втория ден от рали Швеция, водещ в генералното класиране е Мико Хирвонен пред Себастиен Льоб с 4,2 сек преднина. Следват ги Дани Сордо и Яри-Мати Латвала с изоставане съответно по 35,9 и 57,1 сек.