Мико Хирвонен се оказа лидер в Рали Акрополис в края на първия ден, след като съотборникът му Яри-Мати Латвала изостана много след инцидент, а Дани Сордо забави темпото си поради тактически причини. По принцип преминаването първи по етапите представлява голяма спънка, тъй като гръцките пътища са особени прашни, а често има и много камъни.
До шестия етап Латвала с Форд водеше с 10.3 секунди пред Дани Сордо със Ситроен, като реши да натиска по-здраво газта, за да натрупа преднина, вместо да забавя поради стратегия. Но опитвайки се да натрупа разлика, Латвала не взе добре един завой и се удари в голям камък и загуби повече от три минути. В резултат на това финландецът остана 11-ти след първия ден.
„Трябва да се стараеш, ако искаш да спечелиш“ – каза той след края на етапа. „Не можеш да постигнеш нищо, ако просто караш спокойно.“
Хирвонен, който преминаваше трети по трасето, също продължаваше да кара с пълния си потенциал, надявайки се, че Латвала ще остане пред него. В края на краищата обаче ситуацията се преобърна.
В следствие на своя тактически ход Сордо остана на 3 секунди зад Хирвонен, а Себастиен Льоб е на 18 секунди зад съотборника си. Братята Солберг се наредиха четвърти и пети. Съответно Петер е пред Хенинг.
Себастиен Огие спука гума в четвъртия етап, но след това даде най-бързо време в следващия. Така той е на шесто място – само на 0.1 секунди зад Хенинг Солберг. Челната десетка е допълнена от Федерико Виагра, Калид Ал Касими, Конрад Раутенбах и Мадс Остберг.
Класиране след първия ден на Рали Акрополис:
1. Мико Хирвонен (Форд) 1.27.11.3 ч.
2. Дани Сордо (Ситроен) + 3.0 сек.
3. Себастиен Льоб (Ситроен) + 21.1 сек.
4. Петер Солберг (Ситроен) + 41.8 сек.
5. Хенинг Солберг (Форд) + 1.17.7 мин.
6. Себастиен Огие (Ситроен) + 1.17.8 мин.
7. Федерико Виагра (Форд) + 2.04.1 мин.
8. Калид Ал Касими (Форд) + 2.15.0 мин.
9. Конрад Раутенбах (Ситроен) + 2.16.5 мин.
10. Мадс Остберг (Субару) + 2.41.0 мин.