В Хонда са много близо до това да настигнат Рено по отношение на качествата на задвижващата система. Това смята спортният шеф на компанията за Формула 1 Юсуке Хасегава.
В последните състезания клиентският тим на японците Макларън се представя доста по-добре, като в Сингапур и Малайзия Щофел Вандоорн завърши 7-и. Смята се, че роля за това има и подобрения агрегат на Хонда.
Според последните информации пък изоставането на агрегата на Рено спрямо Мерцедес вече е намалено до 40 конски сили в квалификационен режим и до само 25 в състезателен. И ако в Хонда са близо до тези цифри, то означава, че наистина са направили голям прогрес.
„От началото на сезона подобряваме задвижващата ни система, заяви Хасегава. – Не само по отношение на мощността, но и на надеждността. След въвеждането на спецификация 3.5 в Белгия, нивото ни на представяне е много близко до това на Рено. Важното е, че и издръжливостта е много по-добра.“
Запитан дали смята, че в момента Хонда е най-близо до своите конкуренти откакто се върна в спорта през 2015 г., босът заяви: „Мисля, че да. Още не сме достатъчно близо, но разликата е много по-малка спрямо предишните 2 години.
– Нямаме съмнение в концепцията, която използваме. Избрали сме такава, която е много близка до тези на Рено, Ферари и Мерцедес. И няма причина да не можем да постигнем същите нива на представяне.“