На мотосалона в Миано японският производител празнува световната премиера на електрическия мотоциклет Honda WN7. Разширява се гамата от модели с Honda E-Clutch. Показан е и прототипът V3R 900 E-Compressor.
На изложението EICMA в Милано, Италия, Honda представи новите попълнения в богатата си гама за 2026 година. Акцентите са новият спортен турър CB1000GT и първият електрически мотоциклет на марката – Honda WN7. Заедно с тях дебютира и прототипът V3R 900 E-Compressor. Той е задвижван от новия V3 двигател с електронно управляван компресор – иновация от световен ранг, монтирана на ново шаси. Уникалната технология Honda E-Clutch вече влиза като опция в оборудването на още пет популярни модела на марката.
Honda CB1000GT (2026)
Новият спортен гол турър CB1000GT е модел, насочен към онези, които търсят напълно оборудван, технологично усъвършенстван мотоциклет. Машина, способна да изминава дълги разстояния в пълен комфорт и да доставя силни емоции, особено на път с много завои.
С двигател, заимстван от Fireblade и познат от CB1000 Hornet, новият GT комбинира спортен характер и отличен комфорт. Агресивните линии на дизайна, окачването Showa EERA (Electronically Equipped Ride Adjustment) и обтекаемата каросерия, разработена чрез CFD анализи, осигуряват оптимална аеродинамика и защита от вятър.
Богатото стандартно оборудване включва електронно управление на газта, странични куфари, Cornering ABS с шестосев IMU, предпазители за ръце, централна стойка, quickshifter, отопляеми ръкохватки, автоматично изключващи се мигачи и Emergency Stop Signal. Моделът предлага също круиз контрол и пълна свързаност чрез Honda RoadSync.
Honda WN7 (2026)
Световната премиера на Honda WN7 отбеляза нов етап в историята на марката – това е първият ѝ пълноразмерен електрически мотоциклет. Под мотото „Be the wind“ („Бъди вятърът“) новият модел осигурява плавно, тихо управление и мигновено ускорение, характерно за електрическите машини.
WN7 разполага с 9,3-киловатчасова литиево-йонна батерия и електромотор с мощност 18 кВт. Той отговаря на категория A2 и предлага пробег до 140 км с едно зареждане. Зареждането може да се извършва както от стандартен контакт, така и от автомобилна зарядна станция CCS2 – от 20% до 80% за около 30 минути.
Техническите характеристики включват пълно LED осветление, няколко режима на мощност, селектор за регенеративно спиране, режим Walking Speed с движение напред и назад, както и система Selectable Speed Limit Assist (SSLA). Моделът е оборудван с Cornering ABS и Honda Selectable Torque Control (HSTC) за по-добър контрол на сцеплението.
Дизайнът е изчистен и футуристичен, подчертан от новата емблема за електрически мотоциклети Honda, представена за първи път на световна сцена.
V3R 900 E-Compressor Prototype
На щанда на Honda покривалото падна и от прототипа V3R 900 E-Compressor – първият в света мотоциклет, задвижван от нов V3 двигател с електронно управляван компресор. Този силов агрегат доразвива концепцията V3 Internal Combustion Engine, показана на миналогодишното издание на EICMA.
Двигателят е с водно охлаждане и ъгъл между цилиндрите от 75 градуса, с работен обем 900 куб.см. Благодарение на електронно управлявания компресор налягането на пълнене се регулира прецизно, което осигурява мощност, съпоставима с тази на стандартен 1200-кубиков двигател. Така моторът гарантира висок въртящ момент при всякакви обороти.
Прототипът впечатлява с асиметрични странични обтекатели, а резервоарът му носи новата емблема Honda Flagship Wing. От догодина тя ще бъде въведена при върховите модели на марката.
Honda E-Clutch и за XL750 Transalp, CB750 Hornet, NX500, CBR500R и CB500F Hornet
За моделната 2026 година системата Honda E-Clutch, представена за първи път преди две години при CBR650R и CB650R, вече ще се предлага като опция за още пет модела.
Системата елиминира нуждата от използване на лостчето на съединителя при потегляне, спиране и превключване на предавки. Водачът просто натиска педала за смяна на скоростите, като при желание може да избере и механично управление.
За първи път Honda E-Clutch се предлага на модели с Throttle-by-Wire – Transalp и Hornet. Технологията дебютира и при три популярни модела от 500-кубиковия клас – CB500 Hornet, NX500 и CBR500R.
Това е и първият случай, когато Honda E-Clutch се предлага при мотоциклети, съвместими с категория A2, което разширява достъпността на иновацията.
SH125i
Преработен за моделна 2026 година е и най-популярният скутер в Европа – SH125i. Новото издание предлага модерна визия, усъвършенстван светлинен подпис и 5-инчов TFT дисплей.
Актуализираният дизайн е вдъхновен от облика на SH350i, като така Honda осигурява силна визуална приемственост между трите модела от серията. Всички те се произвеждат във фабриката на марката в Атеса, Италия.
Honda CB1000F (2026)
Моделът CB1000F дебютира с нови цветови варианти. Нейкидът с ретро излъчване е лесен за управление; двигателят му е заимстван от Fireblade. Мотоциклетът впечатлява с богато оборудване, прецизно поведение на пътя и висока динамика.
На изложението Honda представи и нови цветови опции за NC750X, водещия модел от серията SH, SH350, както и за флагманите сред туристическия клас.
Новата линия облекла и екипировка
На щанда си Honda представи и обновена колекция от облекла и екипировка, вдъхновена от богатата история и състезателни традиции на марката. Новата линия комбинира класически елементи с модерни материали и функционалност, отговаряща на съвременните изисквания на мотористите.
Сътрудничество с Kuromi
Допълнителен акцент на щанда на Honda на EICMA са два мотоциклета с уникална визия, вдъхновена от популярната аниме героиня Kuromi. Създадени в сътрудничество със студиото Sanrio Co. Ltd. специално за изложението, моделите CB750 Hornet и CBR1000RR-R Fireblade се отличават с характерната за Kuromi черно-лилава и виолетово-розова цветова схема.
Проектът подчертава стремежа на Honda да привлече нови публики и да насърчи интереса към мотоциклетизма сред по-широк кръг почитатели.
























