Хонда потвърди, че ще използва новата си 3-а за сезона спецификация на задвижващата си система за Гран при на Русия в Сочи. Смята се, че основните подобрения в новия агрегат са по двигателя с вътрешно горене.
Внедряването му обаче ще означава сериозни наказания в решетката за пилотите на Торо Росо Гасли и Хартли, които вече надвишиха разрешената бройка компоненти. за сезона.
С новата версия би трябвало агрегатът на японците да е по-мощен от този на Рено с мощност от около 750 конски сили на двигателя с вътрешно горене или общо над 910 к.с. Смята се, че този на френския концерн в последната му спецификация C разполага с близо 900 к.с. сумарна мощност.
В същото време Макс Верстапен заяви, че в Ред Бул са се върнали към по-старата спецификация В на мотора на Рено заради това, че най-новата C не може да работи на писти с голяма надморска височина. А такива предстоят в следващите кръгове – тази в Мексико, която е разположена на над 2000 м, и Интерлагос в Бразилия.
Това също ще доведе до сериозни наказания в решетката за холандеца и неговия съотборник Даниел Рикиардо в Сочи. Според Макс най-новата версия дава предимство в една бърза обиколка в квалификацията. Но в състезателен режим разлика почти няма, като дори може би по-новата C е малко по-бавна.
„Знаехме, че няма да можем да използваме C спецификацията в Мексико и Бразилия още когато я поставихме за първи път в колата ни, обясни Верстапен. – И в един момент трябваше да се върнем към В версията. Мисля, че състезанието в Русия е най-доброто място да го направим.“
С оглед на наказанията, който очакват Верстапен и Рикиардо в решетката, според Макс най-доброто, на което могат да се надяват двамата като класиране в състезанието е 5-о и 6-о място.