Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Хонда ще използва F1 като платформа за развитие на нови технологии, заяви...

Хонда ще използва F1 като платформа за развитие на нови технологии, заяви Араи

63
0
Ясухиса Араи

Хонда ще използва участието си във Формула 1 като платформа за създаване на нови технологии и изпробването на иновативни системи, заяви шефът на проекта на японския концерн за Гран при Ясухиса Араи.

Една от основните цели на компанията е работата по използването на отработените газове и превръщането им в енергия. Тази технология вече се използва във Формула 1, като Хонда искат да я прехвърлят и към серийните си модели. Това може да даде на автомобилния производител сериозно предимство, смята Араи. Той е съгласен с довода, че концерн като Хонда участва в спорта и за да печели – особено при репутация като тази на японския производител и резултати като тези от края на 80-те години на ХХ век с Макларън, Аертон Сена и Ален Прост.

Няма смисъл да се състезаваш, ако не побеждаваш. Затова се събираме с отбор, който печели – обясни Араи.

Тимът е Макларън, които миналия уикенд спечелиха в Австралия първия си подиум от Гран при на Бразилия през 2012 г. Дженсън Бътън взе победа в последния кръг от шампионата преди близо 16 месеца, а 2013-та бе една от най-трудните в историята на отбора, като най-добрият резултат бе едва четвърта позиция в състезание.

Хонда ще доставя двигатели и допълнителни задвижващи системи на тима от Уокинг от следващия сезон. От компанията уточниха още при обявяването на завръщането си в спорта, че именно промяната в правилата и въвеждането на допълнителни елементи ги е убедило да започнат работа по нов проект за Формула 1. Желанието им е да използват Гран при като лаборатория за изследвания в реално време и в състезателни условия на иновациите, каквото по принцип е и виждането на основателя на концерна Соичиро Хонда още от 60-те години на миналия век по отношение участието в спорта.

Според Араи Хонда могат да подобрят с около трета така наречената термична ефективност на F1 болидите благодарение на новите системи. Дори най-напредничавите от днешните двигатели използват едва 30% от термалната енергия, създадена при запалване. Останалото се губи. Араи заяви още, че Хонда искат да подобрят термичната ефективност с до 40%.

В момента няма такава налична технология. Тя е невероятно предизвикателство, но усъвършенстването й може да доведе до приложение в конвенционалните автомобили – допълва 57-годишният инженер, който освен това е главен управляващ директор на отдела за изследвания и развитие в Хонда.

Другата област, в която ще се влагат особено големи усилия, е по отношение ефективното използване на горивото. Целта е същата – разработени за Формула 1 технологии впоследствие да се прехвърлят към серийните коли.