Хонда ще реши до октомври дали ще продължи да участва във Формула 1 като доставчик на задвижващи системи, твърди Хелмут Марко. Японската компания има ангажимент за 2021 г., но не е ясно дали ще остане и след това. Въпросът е важен за Ред Бул и Макс Верстапен, чиито амбиции са да се борят с Мерцедес в световния шампионат.
Втората повреда на агрегат в две поредни състезания вбеси Верстапен миналия уикенд. Той имаше проблеми със задвижващата система преди старта, успя да потегли, но веднага се обади по радиото, че няма мощност. Потъвайки в колоната, нидерландският състезател бе ударен и отпадна. Реакцията му бе доста бурна – изхвърли волана от колата преди да слезе от нея. От Хонда проверяват повредата, която приличала на тази от Монца. Нидерландската преса критикува Ред Бул и японския доставчик на задвижващи системи. В немски медии също се появиха информации, че напрежението в екипа от Милтън Кийнс расте.
„Това е неприемливо“, заяви Верстапен по повод повредата на Муджело.
Lap 1 chaos at Mugello – and early exits for Max Verstappen and Pierre Gasly 🙈 💥#TuscanGP 🇮🇹 #F1 pic.twitter.com/k6YtcV0maU
— Formula 1 (@F1) September 13, 2020
Марко все още демонстрира спокойствие по отношение на агрегатите на Хонда
„Хонда отбеляза прогрес, но Мерцедес все още ни превъзхожда, особено по отношение на батериите. Имаше някои смени на инженери (в японския екип). Може би заради това се появиха неочакваните трудности. Решението (на Хонда) би трябвало да бъде направено в началото на октомври.“
„Макс има договор за 2021-ва, но ние сме наясно, че трябва да му дадем добър двигател. Конкурентоспособността се изразява в това агрегатът да не губи повече от 0,3 сек на обиколка. В момента на дългите прави Хонда губи повече от Мерцедес.“
В Нидерландия пък се заговори дали Хонда не жертва издръжливостта за сметка на мощността. Задават се и въпроси дали забраната на квалификационните режими е повлияла негативно на представянето на Ред Бул.