Хонда има по какво да работи по задвижващите си системи, въпреки че наложените от правилата ограничения не позволяват труд по мощността им, заяви президентът на Honda Racing Corporation (HRC) Коджи Ватанабе по време на уикенда за Гран при на Япония. Ред Бул спечели вчера точно на пистата Сузука титлата при конструкторите във Формула 1 за сезон 2023. Това е втори пореден успех на екипа от Милтън Кийнс заедно с Хонда при отборите и общо шести за самия тим. Отборът на най-големия производител на енергийни напитки в света ще произвежда сам задвижващите си системи от 2026 г., но до края на сезон 2025 ще продължи да работи с Хонда. Съответно от японската компания се трудят още по моторите.
„Не можем да подобрим нищо по отношение на мощност и представяне. Но все още можем да бележим прогрес в други аспекти на агрегата“, отбеляза президентът на моторспорт департамента на Хонда
„Във Ферари например развиха сериозно задвижващата си система. ERS-ът на Мерцедес също е много силен. Ние също ще подобрим двигателя си за догодина по отношение на жизнения му цикъл. Със сигурност имаме още неща, по които можем да работим“, допълни Ватанабе.
Президентът на HRC каза също така по време на домашния за компанията му състезателен уикенд в Гран при, че в Хонда не съжаляват за решението си да се изтеглят от F1
То бе взето през 2020 г. и според Ватанабе в онзи конкретен момент е било правилно.
„Превръщането на Хонда в компания, която не влияе негативно на климата, е изключително важно за ръководството на концерна. Ща се отнася до работата ни във Формула 1, то от Ред Бул не ни казват нищо за техния двигател. Ние не споделяме с тях нищо относно развитието на нашия агрегат. Вече се води нещо като информационна война. Но иначе се надявам до 2025 г. Ред Бул да спечели всичко. След това, от 2026-та нататък, се надявам да сме техният най-голям съперник. Създаването на чисто нова задвижваща система е огромно предизвикателство, но целта ни е да спечелим шампионата и през следващата ера“, добави още президентът на спортния департамент на Хонда.
Хонда реши през 2020 г. да се оттегли от Формула 1, но постигна споразумение с Ред Бул да продължи да доставя на тях и на Алфа Таури задвижващи системи. Тази уговорка впоследствие бе удължена до края на 2025 г. Агрегатите се произвеждат в технологичния център в Сакура. Доставят се в Милтън Кийнс, където само се обслужват и монтират. Ред Бул и Хонда водиха разговори да работят заедно и по новите мотори, които ще се използват от 2026 г. Не успяха обаче да се разберат. От Ред Бул първоначално твърдяха, че могат да се справят и сами, но накрая сключиха договор с Форд.
ワールドチャンピオン! #JapaneseGP 🇯🇵 pic.twitter.com/7jQLwdfdGp
— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) September 24, 2023