Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Хонда търси начин да получава приходи от F1 при връщането си

Хонда търси начин да получава приходи от F1 при връщането си

645
0
Хонда F1
снимка: Спас Генев

Хонда ще търси начин да получава приходи, по-голямо участие и глас в дейностите във Формула 1 при завръщането си в спорта. Японският концерн се оттегли от Гран при в края на 2021 г. Продължи да произвежда и доставя задвижващите системи за Ред Бул и Алфа Таури като бе постигнато споразумение да го прави до края на 2025 г. Водеха се разговори за сътрудничество относно новите задвижващи системи, които ще се използват от 2026 г. Такова не бе постигнато. Вместо това Хонда се разбра с Астън Мартин.

„Не мога да дам подробности относно договора ни с отбора (на Астън Мартин). Но доставчиците на задвижващи системи имат разходи за развитие и производство, а не получават доход от Формула 1 заради споразумението Конкорд. По отношение на маркетинговите дейности пък конструкторът – отборът – управлява нещата“, обясни президентът на Хонда Рейсинг Корпорейшън Коджи Ватанабе.

„Досега производителят на задвижващи системи нямаше почти никакъв глас там. В началото на следващия си проект ще разгледаме договора в тези му области. Ще увеличим възможностите си да говорим. Ще се консултираме с екипа какво можем да сторим, за да създадем среда, в която за Хонда да е по-лесно да продължи работата си в F1.“

„В бъдеще целта ни трябва да е печалба, с която да издържаме бизнеса си. Това са първи стъпки в тази посока“, каза още шефът на спортния департамент на Хонда

При последното си връщане във Формула 1 Хонда покриваше изцяло разходите за проучвания и производство на задвижващите системи. Освен това плащаше огромна сума на Макларън, а по-късно и на Ред Бул. Неуспехите в началото на проекта през 2015 г. създадоха огромни затруднения за концерна. Бяха необходими години и още повече средства преди задвижващите системи на Хонда да започнат да записват добри резултати, от които пък няма никакъв приход. Заради това в Токио решиха поне да върнат името на компанията на болидите на Ред Бул, след като за малко на тях бе само логото HRC (Honda Racing Corporation).