Начало MotoGP News Хонда удължи партньорството си с Репсол до 2024-та

Хонда удължи партньорството си с Репсол до 2024-та

396
0
Репсол Хонда 2022
снимка, HRC

Хонда удължи партньорството си с Репсол до 2024-та. По този начин японският производител ще носи цветовете на испанския петролен гигант за още два сезона в MotoGP.

Работата на двете компании през следващите години ще позволи на отбора да поведе устойчивата трансформация на Хонда. Репсол и Honda Racing Corporation (HRC) обединяват усилията си за първи път през 1995 г. в исторически съюз в света на спорта. Той съчетава страст, технологии и постоянно търсене на иновации.

През тези повече от 25 години, отборът на Репсол Хонда се превърна в еталон в света на моторните спортове, особено в MotoGP. Историята, изпълнена с успехи, е и история на иновациите, таланта и работата в екип. Това е и в отговор на непрекъснатите предизвикателства, пред които се изправя екипа през последните години.

От сезон 1995 до момента отборът на Репсол Хонда е спечелил общо 16 титли. Пилотите, записали тези успехи са Мик Дуън, Алекс Кривил, Валентино Роси, Ники Хейдън и Марк Маркес.

Хонда сключи нов двугодишен договор с Репсол през 2020 г. Тогава тръгнаха спекулации, че японската марка може смени титулярния си спонсор. Въпреки това, до този момент партньорството между двете страни продължава с пълна сила.

Последните няколко сезона бяха по-предизвикателни за екипа, макар да послужиха като основа за напредък в подготовката за бъдещето. Последната победа на заводския отбор на Хонда е преди година на пистата Мизано. От началото на настоящия сезон екипът има само два подиума, спечелени в Катар и Австралия.

В този труден контекст Репсол и HRC подновяват сътрудничеството си за още два сезона. През 2024-та ще бъде отбелязана 30-ата годишнина на техния съюз. Целта на отбора от 2023 г. нататък е отново да бъде сред най-добрите производители в MotoGP.

Основното предизвикателство пред отбора на Репсол Хонда ще бъде да отговори на ангажимента, поет от Дорна Международната федерация по мотоциклетизъм (ФИМ) и IRTA. Всички те искат да превърнат шампионата в по-устойчив спорт, като намалят въглеродния отпечатък чрез въвеждането на възобновяеми горива в MotoGP. През 2024 г. 40% от горивата ще трябва да са от неизкопаеми източници, а през 2027 г. световният шампионат трябва да бъде с нулеви въглеродни емисии.

„За нас е голяма гордост, че отново продължаваме сътрудничеството си с Репсол. По този начин удължаваме едно дълго и ползотворно партньорство. Ние не работим просто като спонсор и производител, а сме истински екип с дълбоко ниво на техническо сътрудничество. Предвид предстоящите промени в правилата за горивата, наличието на партньор като Репсол е от ключово значение. Отново ще работим заедно с тях, за да постигнем възможно най-доброто представяне и резултати. Заедно отпразнувахме добрите дни и работихме заедно, за да преодолеем лошите моменти. Оставаме силно фокусирани върху това да се върнем на върха в световния шампионат и да продължим да бъдем еталон в областта на технологиите и състезанията“, сподели президентът на HRC Коджи Ватанабе.

„Репсол се гордее, че удължава успешната си история с Хонда. Това сътрудничество е било и ще бъде история в света на мотоциклетните състезания и пример за непрекъсната иновация, работа в екип и усъвършенстване. През 28-те години на нашето партньорство сме се изправяли заедно пред много предизвикателства. Сега имаме още по-амбициозна цел. Тя е да се върнем на върха по по-устойчив начин. От години ние работим върху декарбонизацията и разработването на възобновяеми горива като ефективна и устойчива алтернатива за мобилност. Възможността да използваме състезанията на най-високо ниво като тестова площадка за нашите продукти при тези обстоятелства е още по-вълнуващо предизвикателство“, заяви директорът по комуникациите и корпоративен маркетинг на Репсол Маркос Фрага.

Екипът на Репсол Хонда ще разполага с двама световни шампиони от сезон 2023 в MotoGP тъй като към отбора се присъединява Жоан Мир. Първенецът от 2020 г. заменя Пол Еспаргаро, който ще премине в тима на Gas Gas.