Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Хонда: Верстапен има предимство спрямо Хамилтън по отношение на моторите

Хонда: Верстапен има предимство спрямо Хамилтън по отношение на моторите

3558
0
Люис Хамилтън, Макс Верстапен, Ред Бул, Мерцедес
Люис Хамилтън и Макс Верстапен; снимка: Пирели

В Хонда смятат, че Макс Верстапен има предимство спрямо основния си съперник за титлата във Формула 1 този сезон Люис Хамилтън благодарение на факта, че нидерландецът получи нова задвижваща система по време на уикенда в Русия. Масаши Ямамото разказа пред испанския Ас, че решението е било много трудно, но в крайна сметка правилно.

„Изборът не бе лесен. Имахме няколко възможности и трябваше да вземем решение как да процедираме след първата тренировка. Беше толкова трудно, че от Ред Бул мислиха до последната минута“, обясни управляващият директор на Хонда F1

„Така или иначе трябваше някъде да се случи! И като цяло правилният избор бе да го сторим през уикенда за Гран при на Русия. Първоначално смятахме, че е възможно да стигне до пето място. В крайна сметка Люис спечели, но Макс бе втори. Според мен това бе чудесен резултат за Ред Бул Хонда. Даже идеален! Знаехме, че Мерцедес ще са по-бързи там и че настройките на двата отбора са напълно различни. Смятахме двойна победа за тях за неизбежна. Второто място на Макс означаваше, че не просто ограничихме максимално щетите, но вече имаме и четвърта задвижваща система на разположение. Това дава на Верстапен голямо предимство.“

Тото Волф призна, че в Мерцедес обмислят смяна на задвижващата система на Люис Хамилтън още в Турция. Тимът обаче не е взел решение и все още анализира наличните агрегати. Според информация на Ауто Мотор унд Шпорт смяната няма да се случи на Истанбул парк, но е неизбежна. От Мерцедес забелязали определени проблеми със задвижващите си системи при натрупването на по-висок километраж. От Ред Бул били чули, че грижите на съперниците им са с коляновия вал и леглата на клапаните. Изданието твърди също така, че има по-висока загуба на мощност в сравнение с предишни години. В Бракли и Бриксуърт обаче искали да изчакат максимално дълго, за да намерят решение на проблемите.

„На Мерцедес дълго време им беше лесно. Използваха мощността за първите няколко обиколки и след това пускаха двигателите в „круизен“ режим. Това вече не е възможно. Сега често трябва да карат на по-високи режими. И от там идват проблемите им“, убеден е Хелмут Марко

Техническият директор на Хонда F1 Тойохару Танабе пък разказа пред Спийдуийк с какви трудности се сблъскват производителите на двигатели по време на състезателни уикенди, в които се провежда спринтова квалификация. Ръководството на спорта планира около 1/3 от стартовете догодина да са в този формат.

„През тези уикенди правилата на закрит парк влизат в сила много рано. При това положение ние трябва много бързо да проверим работата на задвижващата система и да анализираме данните, което само по себе си е достатъчно сложна задача. Фактът обаче, че подобни неща се обсъждат, свидетелства за постоянното желание на ръководството на спорта да направи дисциплината още по-интересна за публиката.“

„Според мен подобни идеи трябва да се изпробват, за да стане ясно дали са добри или не. Ако не опитваме нищо ново, никога няма да стигнем до прогрес, ще си буксуваме на място. Затова подобни експерименти са необходими. Лично аз нямам представа дали опит с обърната стартова решетка ще се окаже успешен или ще се провали. На като цяло предпочитам да проверяваме новите идеи пред стагнацията“, коментира Танабе.