Кристиан Хорнер коментира програмата за задвижващи системи на Ред Бул. Британецът отново бе категоричен, че подразделението на силови агрегати в Милтън Кийнс работи непрекъснато и постига напредък. Хорнер добави, че някои хора не „разбират мащаба на предизвикателството, което Ред Бул е поел за 2026 г.“
В настоящия момент Ред Бул и Алфа Таури продължават да използват задвижващи системи, произведени от Хонда. Двата екипа имат договор за технически партньорство с японците, което изтича в края на 2025 г. След това всяка сътрудничеството се прекратява и всяка една страна поема по друг път
Ред Бул ще бъде самостоятелен производител на оригинално оборудване (OEM) при влизането на новите правила за задвижващите системи, които влизат през 2026 г. Тимът от Милтън Кийнс планира да използва собствени задвижващи системи, разработени заедно с Форд. Американският производител ще се занимава най-вече с електрическата част на новото задвижване.
Ред Бул и Форд вече започнаха работата по новото поколение задвижващи системи. Това се случва в специална сграда, разположена до фабриката на австрийския тим в Милтън Кийнс. По този начин Ред Бул ще произвежда на едно място и шаситата и двигателите, какъвто е случаят при Ферари.
Производството на собствен силов агрегат е огромно предизвикателство, особено за компания, която не е автомобилен производител. Разбира се, Ред Бул има подкрепата на Форд. Въпреки това, не се знае дали програмата на RBPT ще бъде успешна, колкото очакват Хорнер и Хелмут Марко. Ако това не се получи, то това ще бъде сериозен удар върху амбициите на отборът да продължи господството си в F1 и след промяната на правилата.
Хорнер коментира работата на Ред Бул Пауъртрейнс по време на уикенда в Бразилия. Британецът призна, че се е появила известна доза притеснение, която обаче е напълно нормална.
„Да, има леко притеснение, но това е животът, нали така? Нищо не е вечно. Просто трябва да продължим да се развиваме“, каза Хорнер.
Ред Бул избра да конструира собствен двигател след решението на Хонда да се оттегли от F1 в края на 2021 г. Марката реши да насочи повече ресурси към плановете за електрификация на фона на промяната на парадигмата в автомобилната индустрия
Макар да си тръгна от F1, Хонда продължава да доставя двигатели за Ред Бул и Алфа Таури. Японците дори проявиха сериозен интерес към новите технически правила и се регистрираха в списъка за производители в периода 2026-2030 г. После стана ясно, че Хонда ще работи заедно с Астън Мартин след влизането в сила на новите разпоредби.
Финансирането на RBPT е осигурено от компанията майка Ред Бул GmbH. На практика проектът нямаше да види бял свят без подкрепата на висшето ръководство на марката.
Хорнер смята, че малцина разбират мащаба на предизвикателството, подкрепено от Ред Бул. Отборът вече е на път да се превърне в производител и да се бори срещу съперници като Ферари, Мерцедес HPP, Рено, Ауди и Хонда.
„В момента не искаме този сезон да спира. От друга страна през сезон 2026 започва следващата глава за нас. Тя е свързана с поемане на контрола върху единствената част от болида, която сега се разработва от друг доставчик.“
„Хората не разбират мащаба на предизвикателството, което сме поели за 2026 г. Начинът, по който отборът работи по това нещо е същият, по който го направихме с шасито. Имаме още две години, които изглеждат много далеч. Остават почти 100 седмици до момента, в който ще се пуснем на пистата с двигател, проектиран и произведен от нас. Честно казано това е едновременно толкова изнервящо и вълнуващо.“
„Ние сме на добра траектория. Имаме страхотни хора и страхотна култура. Всички във фабриката очакваме да видим с нетърпение крайния продукт от всичко това. Разбира се, трябва да почакаме известно време, преди да разберем дали сме си свършили добре работата или не“, завърши Кристиан Хорнер.
Вижте тази публикация в Instagram.